صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 19:00 به مدت 60 دقیقه

یک کارشناس فضای مجازی با انتقاد از عدم حمایت دولت از پیام رسان های داخلی گفت: یک دهم حمایت از پیام رسان خارجی در قالب پهنای باند از پیام رسان داخلی اتفاق نیفتاده و این جای تعجب دارد.

ابوذر منتظرقائم در ارتباط زنده رادیویی با برنامه "بدون خط خوردگی" لزوم توجه پیام رسان های داخلی به نیازهای مخاطبان را متذکر شد و اظهار داشت: «کیفیت سرویس و خدمات باید بالا باشد تا مردم بتوانند به خوبی از خدمات ارائه شده بهره برداری کرده و خدمات از تنوع و کارآمدی کافی برخوردار باشد.»

وی تصریح کرد: «در حوزه حریم خصوصی و امنیت با توجه به اقداماتی که انجام گرفته، خیالمان راحت است و امکانات خوبی در حوزه حقوقی و قضایی کشور در اختیار داریم.»

منتظرقائم افزود: «برخی عناصر اصلی که به مردم پیام می دهند که شما در شبکه های داخلی امنیت ندارید، خود دچار درگیری های داخلی شده اند و دست شان نیز به هیچ کجا نمی رسد و شایسته بود به سرویس های داخلی اتکا می کردند.»

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: «یکی از نکات مهم در سرویس های داخلی، امنیت بالای کسب و کار برای مردم است و الحمدلله روی اپلیکیشن های داخلی این امکانات ایجاد شده است.»

منتظرقائم در خصوص ظرفیت پیام رسان های داخلی نیز اظهار کرد: «برخی موضع گیری ها حرفه ای و فنی نیست؛ بگونه ای که یک پیام رسان حرفه ای و تخصصی از روز اول چنین ظرفیتی نداشته و متناسب با میزان کاربر دریافتی، امکانات بیشتری فراهم کرده است.»

وی با اشاره به ظرفیت خالی بسیاری از پیام رسان های داخلی و امکان آسان استفاه از آن ها گفت: «تدابیر عاقلانه و خوبی اندیشیده شد و با کمال تاسف باید گفت حمایت ها از سمت دولت چندان پر رنگ نیست و حتی یک دهم حمایت از پیام رسان خارجی در قالب پهنای باند از پیام رسان داخلی اتفاق نیفتاده و این جای تعجب دارد.»

منتظرقائم خاطرنشان ساخت: «با این وجود پیام رسان های داخلی بدلیل معماری خوبی که دارند، دارای ظرفیت های خالی هستند و قول هایی داده شده است و شخصا نسبت به قول هایی که خارج از بدنه دولت داده شده، اطمینان بیشتری دارم که عملیاتی و ظرفیت ها تامین شود.»

وی در بخشی دیگر از برنامه خبری تحلیلی "بدون خط خوردگی" گفت: «[استفاده نهادها و وزاتخانه ها از پیام رسان خارجی] از ابتدا اشتباه بزرگی بود و جای تاسف دارد و اگر تنها سهم مدارس در میزان ورود اجباری خانواده ها به این ابزارها را کاهش دهیم، آمار استفاده بسیار تغییر می کند.»

منتظرقائم افزود: «خوشبختانه صداوسیما در این زمینه پیش قدم بود و شاهد اطلاع رسانی ها روی پیام رسان سروش بودیم. همچنین در بانک ها نیز وضعیت خوبی را مشاهده می کنیم و بعنوان مثال بانک ملی حجم زیادی از خدمات را روی پیام رسان بله ارائه می دهد.»

مرتبط با این خبر

  • طلاق عاطفی در خانواده و افزایش آسیب های فضای مجازی

  • دانشگاه مجازی پزشکی؛ کیفی سازی آموزش در فضای مجازی

  • مالکیت معنوی، درتکمیل قانون حمایت از حقوق پدیدآوردگان است

  • جرایم سایبری در پی خلاء قانونی و آموزشی فضای مجازی است

  • وزارت ارتباطات به عنوان متولی شبکه ملی اطلاعات، گزارشی ارائه نداده است +صوت

  • 80 درصد استفاده کودکان از فضای مجازی مربوط به گیم است

  • اعتیاد به فضای مجازی معضل اصلی جامعه ماست

  • نبود حاکمیت در فضای مجازی، مهمترین چالش در فضای مجازی است

  • حسادت وحسرت؛ ریشه رفتارهای لاکچری نماها در اینستاگرام

  • راه اندازی شبکه ملی ١٢ سال است که جزو مطالبات مقام معظم رهبری است