بدون خط خوردگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 19:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

بدون خط خوردگي

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس: مشکلات صنعت خودرو از شروع خصوصی سازی شروع شد

محمدرضا نجفی بااشاره به انجام تحقیق و تفحص در زمینه صنعت خودرو، گفت: مادر مشکلات خصوصی سازی انحرافهایی است که دانسته یا ندانسته در فرآیند واگذاری سهام دولت و خصوص سازی صورت گرفته است.

1398/07/17
|
14:00
|

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص مافیای خودرو با محمد رضا نجفی رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودرو و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

محمد رضا نجفی در آغاز با بیان اینکه هم مسائل محیطی و هم مسائل محاطی صنعت خودرو کشور باعث شده شاهد یک صنعت کارآمد، پویا و تضمین کننده منافع ذینفعان متکثر صنعت خودرو نباشیم، گفت: امروز تقریبا عموم کسانی که در حوزه خودرو ذینفع هستند، متضررند و این ذینفعان کسانی هستند که تحت تاثیر این صنعت قرار می گیرند که مهمترین آن ها مردم شریف ایران هستند.

وی با اشاره به این موضوع که بیش از 96 درصد بازار خودروی کشور در اختیار دو خودروساز اصلی است و این در زمانی بود که واردات خودرو به کشور انجام می شده و اکنون که واردات به طور کلی متوقف شده، تقریبا تمام بازار داخلی در اختیار خودروسازان و به ویژه دو خودروساز اصلی است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودرو در مجلس بیان کرد: دولت علی رغم سرمایه گذاری های سنگینی که در طول دهه ها در این صنعت انجام داده است، کماکان به جای تحصیل سود و صنعت پایدار و مولد، متاسفانه با زیان های چند ده هزار میلیاردی و بدهی های بزرگ مواجه است. کارکنان صنعت خودروسازی نیز دیگر ذینفعان صنعت هستند؛ کارکنانی که باید به آینده امید داشته باشند و نسبت به کار در چنین صنعتی مفتخر باشند اما خودشان را امروز در مواجه با شرایط، ناراضی هستند.

وی با تصریح بر اینکه حقوق حقه ذینفعان ارزشمند و بزرگی که هزینه داشتن یک صنعت بزرگ را داده اند، امروز با زیان رو به رو هستند، عنوان کرد: بخش مهمی از تلفات 16 الی 17 هزار نفری در جاده ها و خسارت های ناشی از آن به کیفیت و ایمنی خودروها بر می گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به انجام تحقیق و تفحص در زمینه صنعت خودرو، اظهار کرد: مادر و عامل اصلی همه مشکلات انحرافات و خطاهایی است که دانسته یا ندانسته در فرآیند واگذاری سهام دولت و خصوص سازی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تا قبل از خصوصی سازی خودروسازها در مسیر خلق ثروت بودند و کار و کیفیت آن ها در حال رشد بود اما بعد از خصوصی سازی چرخه زیان شروع به حرکت می کند.

دسترسی سریع
بدون خط خوردگی