بدون خط خوردگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 19:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

بدون خط خوردگي

نایب رئیس فراكسیون رسانه و فضای مجازی مجلس: اهمیت رسانه منجر به تشکیل «فراکسیون رسانه و فضای مجازی» شد

لطف الله سیاهکلی درباره حوزه فعالیت فراکسیون رسانه و فضای مجازی گفت: با وجود اهمیت رسانه، باید در مجلس جایگاهی برای رسانه وجود داشته باشد.

1399/06/16
|
11:45
|

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تشکیل فراکسیون رسانه و فضای مجازی با مهندس لطف الله سیاهکلی، نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی با بیان اینکه یکی از ارکان حکومت‌داری و رکن چهارم دموکراسی رسانه‌ها هستند، گفت: با وجود اهمیت رسانه، باید در مجلس جایگاهی برای رسانه وجود داشته باشد. بدون رسانه، کارها هزینه بر و زمان بر است درحالی‌که با کمک رسانه می‌توان امور با سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر و هزینه‌های کمتر انجام داد.

وی با اشاره به رسانه‌های نوین اظهار کرد: فضای مجازی امروز قالب رسانه را تغییر داده است و سبب در دسترس بودن و همه گیر شدن رسانه شده است و در واقع هرکسی می‌تواند رسانه باشد.

وی اظهار کرد: این مسئله نشان از تغییرات بزرگ در حوزه رسانه و ضرورت توجه بیشتر مجلس به مسئله رسانه دارد و از این جهت فراکسیون رسانه و فضای مجازی را تشکیل دادیم تا هم بتوانیم به رسانه‌ها و هم به بهره‌برداران و استفاده‌کنندگان از این رسانه‌ها کمک کنیم. همچنین قصد داریم به این سمت حرکت کنیم تا کمیسیون فضای مجازی در مجلس راه بیفتد.

نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل سازمان تنظیم مقررات فراگیر صوتی و تصویری در صداوسیما بیان کرد: حوزه تصمیم‌گیری این سازمان مربوط به صوت‌وتصویر است و همه فضای مجازی را شامل نمی‌شود، ضمن اینکه فقط مقررات و نه قوانین را در این زمینه وضع می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی مانند همه بخش‌های دیگر کشور نیازمند هم مقررات و هم قوانین هستیم، عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات فراگیر صوتی و تصویری بخشی از وظایف را در حوزه رسانه و فضای مجازی بر عهده دارد و شمولیت گسترده ندارد.

سیاهکلی درباره حوزه فعالیت این فراکسیون گفت: یکی از بخش‌های مهم در حوزه رسانه، کارکنان و نیروی انسانی است و مباحث مختلفی اعم از بیمه، امنیت شغلی و آینده ایشان مطرح است.

همچنین محتوای تولیدی در رسانه‌ها و حق مالکیت معنوی آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد تا تولیدکننده محتوا امنیت شغلی داشته باشد.

دسترسی سریع
بدون خط خوردگی