سینما معیار پنجشنبه ها از ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

سينما معيار

یك منتقد سینما: مخاطبان فیلم بهترین تبلیغ‌کننده‌های سینما هستند

سلطان‌محمدی در رادیو گفت‌وگو گفت: نظام توزیع و پخش فیلم‌های سینمایی در ایران فعالیت به‌روز و دقیقی ندارد و برای معرفی آثار جدید و جذب مخاطب بیشتر تلاش نمی‌کند.

1401/02/24
|
10:33
|

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی وضعیت فروش فیلم‌های سینمایی ایرانی، با حضور حسین سلطان‌محمدی (کارشناس و منتقد سینما و روزنامه‌نگار) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

سلطان‌محمدی در برنامه «سینما معیار» گفت: سینما فقط یکی از محصولات سبد فرهنگی مردم ایران است و ما باید به سایر محصولات موجود در این سبد توجه کنیم.

وی افزود: مردم ایران هر یک به سلیقه‌های مختلف از محصولات متعدد فرهنگی استفاده می‌کنند و ما نمی‌توانیم همه مردم را مخاطب اکران سینمایی بدانیم.

این منتقد سینما ادامه داد: ما به طور معمول (بر اساس آمارهای چند سال اخیر) حدود 4 تا 5 میلیون مخاطب سینما (اکران) داریم.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی 2 ساله‌ی سینماهای ایران، توضیح داد: تقریبا تمام مراکز فرهنگی مانند سینماها و کتابخانه‌ها و سالن‌های کنسرت و تئاتر و اماکن گردشگری در دو سال گذشته به تعطیلی کامل رسیدند.

سلطان‌محمدی با بیان این که با فروکش کردن آمار کرونا مراکز فرهنگی روز به روز فعالیت خود را بیشتر می‌کنند، اظهار داشت: موضوع گردشگری و مسافرت بعد از قرنطینه‌های کرونایی اولین اولویت مردم در استفاده از سبد فرهنگی است.

وی تصریح کرد: سالن‌های سینما در شهرستان‌های ایران پاسخ‌گوی نیاز مخاطبان / مسافران نیستند.

این کارشناس سینما افزود: ما می‌توانستیم در عین افزایش آمار مسافرت‌ها از ظرفیت سالن‌های سینما در شهرهای مختلف ایران بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که برخی از فیلم‌ها در شهر مشهد امکان اکران ندارند، عنوان کرد: نظام توزیع و پخش فیلم‌های سینمایی در ایران فعالیت به‌روز و دقیقی ندارد و برای معرفی آثار جدید و جذب مخاطب بیشتر تلاش نمی‌کند.

سلطان‌محمدی ادامه داد: تا زمانی که مخاطب وارد سالن سینما نشود، ما نمی‌توانیم از یک اثر سینمایی برداشت داشته باشیم.

وی تاکید داشت: مخاطبانی که از سالن سینما بیرون می‌آیند، خط اول تبلیغ کل سینما و آن فیلم را شکل می‌دهند.

این روزنامه‌نگار سینمایی با بیان این که تلویزیون می‌تواند نقش موثری در فروش فیلم‌های سینمایی داشته باشد، توضیح داد: اکثر مردم ایران مخاطب تلویزیون ملی هستند و با دیدن تیزر‌های فیلم‌های در حال اکران به حضور در سالن‌های سینما تشویق می‌شوند.

دسترسی سریع
سینما معیار