صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

پنجشنبه‎ها از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

رجب پور در واکنش به افزایش تعرفه های سالن کنسرت برج میلاد اظهار داشت: دلال کسی است که حقوقش را از عوارض شهرداری اخذ می کند و برای کسب درآمد از راه دلالی نقشه می کشد.

برنامه "ارغنون" با موضوع بررسی واکنش صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری موسیقی به اجاره بها برج میلاد، با حضور محسن رجب پور (مدیرعامل صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری و تهیه کننده موسیقی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه محسن رجب پور گفت: امروزه همگرایی و توجه اعضای صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری به موضوعات و دغدغه های مختلف خود افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که قانون افزایش 10 درصدی سهم سالن ها از اجرای موسیقی قانونی نابجا است، اظهار داشت: خوشبختانه اعتراض صنف به این قانون نابجا در مسیر درستی قرار گرفته است.

مدیرعامل صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری اضافه کرد: این قانون باید عوض شود و راهی به جز این وجود ندارد.

وی افزود: برخی بلیط فروشی ها در مدت کوتاه در فضای مجازی نهادهای مختلف دولتی را بر این داشته تا سهم خواهی بکنند.

محسن رجب پور تصریح کرد: در حال حاضر اداره امور مالیات و دارایی با اعمال مالیات های بسیار سنگین و غیر کارشناسی شده همکاران ما را مورد خطاب و فشار قرار می دهد.

وی ادامه داد: وزارت ارشادی که باید حامی موسیقی باشد قانون سهم خواهی 10 درصدی از اجراهای موسیقی را به مجلس برده و به تصویب رسانده است.

مدیرعامل صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری با اشاره به این که سالن برج میلاد به تمام مردم تهران تعلق دارد، عنوان کرد: متاسفانه مدیریت این سالن تصمیم گرفته که بخش عمده ای از درآمد اجراگران موسیقی در تهران را به جیب بزند.

وی در ادامه تشریح کرد: بر اساس گزارش و درخواست عمده کثیری از تهیه کنندگان مهم کنسرت در ایران، ما نامه ای توام با احترام به مدیریت برج میلاد نوشتیم و از او خواستیم که در این سالِ همگرایی در راستای تزریق نشاط به جامعه از افزایش قیمت سالن های آن مجموعه صرف نظر کند.

محسن رجب پور اضافه کرد: ما که نباید وظایف شهرداری و مدیریت برج میلاد را به آن ها گوش زد کنیم.

وی افزود: برج میلاد تا قبل از نوروز سال 1398 برای دو اجرا در کل سالن 54 میلیون تومان هزینه دریافت می کرد.

این تهیه کننده موسیقی با اشاره به این که برج میلاد 1618 صندلی دارد، ادامه داد: متاسفانه از این تعداد صندلی برای اجرا تعدادی به خود سالن تعلق می گیرد و به تهیه کننده تحویل داده نمی شود.
وی اضافه کرد: در ابتدای سال 98 برج میلاد تعرفه خود را 10 میلیون تومان افزایش داد.

محسن رجب پور با اشاره به این که برج میلاد تجهیزات صوتی خوبی را در اختیار دارد، عنوان کرد: سالن های این مجموعه نور خوبی را در اختیار ندارند، بر همین اساس شرکت های تولید موسیقی برای اجرای نور در سالن کنسرت برج میلاد باید روزانه 6 میلیون تومان هزینه کنند.

وی افزود: در حال حاضر هزینه هر اجرا در برج میلاد حدود 94 میلیون تومان تخمین زده می شود.

مدیرعامل صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری اضافه کرد: با یک حساب و کتاب ساده متوجه می شوید که اگر هر صندلی از کنسرت حداقل 30 هزار تومان فروخته شود، کل مبلغ حاصل از اجرا صرف هزینه اجاره سالن برج میلاد می شود.

وی با اشاره به این که برج میلاد ادعا می کند که موسیقی باید از دلالی به دور باشد، تاکید داشت: دلال کسی است که حقوقش را از عوارض شهرداری اخذ می کند و برای کسب درآمد از راه دلالی نقشه می کشد.

محسن رجب پور با اشاره به این که موسیقی را نمی شود از تجارت دور کرد، ادامه داد: کسی که قصد دارد موسیقی را از تجارت دور کند، درک درستی از فعالیت فرهنگی ندارد، مگر می شود که نوازنده و خواننده و شرکت های تولید و پخش موسیقی به طور رایگان دست به تولید بزنند.

مرتبط با این خبر

  • فجایع صوتی در قالب موسیقی رو به گسترش است

  • علل انتخاب خواننده برای فروش اثر موسیقایی در بازار

  • دروس دانشگاهی رشته موسیقی کامل و جامع نیستند

  • مخاطب در موسیقی نقش و جایگاه مهمی دارد

  • روایت بخش مهمی از یک قطعه موسیقی را تشکیل می دهد

  • متاسفانه مدرسان موسیقی در هنگام آموزش رویکرد شخصی خود را پیش می گیرند

  • زحمت اصلی یک اثر موسیقیایی همواره بر عهده نوازنده است

  • مخاطب ایرانی فرهنگ خرید کالای هنری ندارد

  • آهنگسازی فعالیتی 24 ساعته است

  • جامعه ایرانی قدرت شنوایی بالایی ندارد