صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16:00 به مدت 75 دقیقه

هادی حسینی گفت: دولت و مجلس سیاست گذاری کنند و قوه قضائیه هم با متخلفان برخورد نماید تا مردم بر اساس نیاز و توان خود خرید کنند و مانند سکه و طلا در بازار خودرو سرمایه گذاری نکنند.

برنامه "مناظره اقتصادی" رادیو گفت و گو پیرامون موضوع افزایش قیمت خودرو، بایدها و نبایدها و با حضور مهندس هادی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: متاسفانه خودرو در کشور ما از یک کالای استراتژیک به کالای لوکس سرمایه ای تبدیل شده درحالیکه در دنیا اینگونه نیست.

وی افزود: مشکل اینجاست که از دو دهه گذشته خودرو در زندگی مردم نقش اساسی پیدا کرده به طوری که مردم برای حفظ سرمایه خود در بازار خودرو سرمایه گذاری می کنند. بنابراین کاهش و یا افزایش قیمت خودرو به موضوع مهمی برای آحاد جامعه تبدیل شده است.

حسینی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که اگر از خودروساز یا قطعه ساز حمایت کنیم به مردم فشار وارد می شود و اگر از مردم حمایت کنیم فشار به قطعه سازان و خودروسازان وارد خواهد شد. لذا باید سیستم عدالت را در این رابطه برقرار کنیم تا هیچ یک از طرفین دچار ضرر و زیان نشود. مردم سالهاست که بار سنگین جنگ و تورم و تحریم را به دوش می کشند و نباید کاری کنیم که فشار به آنها بیشتر شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: جمعیت بسیار زیاد قطعه سازان در ایران، سالهای سال با انواع مشکلات روبرو بودند و در حال حاضر فشارها به تولید کننده وارد می شود. مجلس و دولت باید ورود کنند و مسئله را به شکل اساسی حل نمایند تا مردم و قطعه سازان آسیبی نبینند.

وی یادآور شد: حاشیه بازار و سود با یک برنامه جامع، قابل اجراست که متاسفانه ما برنامه جامعی در این رابطه نداریم. در شرایطی که قطعه سازان ماه ها طلبکار می شوند و شرکت ها در آستانه تعطیلی قرار می گیرند و در نهایت چرخه مواد اولیه دچار بحران خواهد شد، بخش زیادی از سود به جیب دلالان می رود و کسی هم پاسخگو نیست.

حسینی تأکید کرد: حاکمیت به معنای دولت و مجلس و همه قوا باید یک استراتژی برای این صنعت بنویسند. متاسفانه شرایطی برای خودروساز فراهم گردیده که مجبور به بدعهدی به قطعه ساز و مردم شده است. حذف واسطه ها به معنای کاهش سود حاشیه بازار است. ضمن اینکه رسانه ها باید فرهنگ سازی کنند، قطعه سازان دقت لازم را به خرج دهند، دولت و مجلس سیاست گزاری کنند و قوه قضائیه هم با متخلفان برخورد نماید تا مردم بر اساس نیاز و توان خود خرید کنند و مانند سکه و طلا در بازار خودرو سرمایه گذاری نکنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جریان نخبگان در کشور ما جاری نیست و نقطه اتصالی میان نخبگان دانشگاهی و عناصر فکری و اقتصادی و دولتی وجود ندارد و به همین خاطر همواره درگیر مسائل و گرفتاری ها می شویم.

مرتبط با این خبر

  • تعداد ذرات آلاینده از اهمیت بالایی برخوردار است

  • به هسته های پژوهشی برای تدوین استانداردها نیاز داریم

  • خصوصی سازی صنعت خودرو یک شعار است

  • دور زدن قانون با رانت برای واردات خودرو

  • شکایت از وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار قرار داده ایم

  • حمایت دولت از خودروساز داخلی موضوعی جدا از تصدی گری است +صوت

  • اعدادی که دولت برای بودجه اعلام کرده، مشخص نمی کند وضعیت خودرو به چه صورت خواهد بود

  • دولت با افزایش تعرفه خودرو در پی اجرای اقتصاد مقاومتی است

  • دولت در حوزه واردات خودرو شفافیت ندارد

  • عده ای در مجلس خواستار حذف تعرفه واردات خودرو هستند