صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا پنجشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

حمیدرضا مدقق گفت: در مورد اجرای نوید محمد زاده در مغزهای کوچک زنگ زده می توان گفت که بازی او نقطه قوت این فیلم محسوب می شود.

ویژه برنامه "سودای سیمرغ" رادیو گفت و گو با موضوع بررسی فیلم های جشنواره فجر و با حضور حمیدرضا مدقق کارشناس مسائل سینما و منتقد به روی آنتن رفت.

مدقق در ابتدای این ویژه برنامه و در رابطه با فیلم " مغزهای کوچک زنگ زده" به کارگردانی هومن سیدی اظهار داشت: فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" هومن سیدی کار بسیار خوبی بود که تماشا کردیم.

وی در ادامه مطلب اضافه کرد: می توان گفت بهترین کار در مجموعه فیلم هایی که تا به الان در این دوره از جشنواره فیلم فجر دیدم، فیلم هومن سیدی بود.

این کارشناس مسائل سینما در رابطه با میزان رضایت بخشی این فیلم بیان داشت: به طور کلی فیلم به وقت شام، فیلم موفق و رضایت بخشی بود.

مدقق در رابطه با اجرای نوید محمد زاده در این فیلم ابراز داشت: در مورد اجرای نوید محمد زاده در مغزهای کوچک زنگ زده می توان گفت که بازی او نقطه قوت این فیلم محسوب می شود.

این منتقد سینما در رابطه با سرعت جلو بردن داستان در این فیلم توسط کارگردان عنوان کرد: در اکثر فیلم هایی که در سینمای امروز تماشا می کنیم داستان به کندی پیش می رود اما کار هومن سیدی اینگونه نبود و خیلی سریع توانست داستان را به جلو ببرد و شخصیت پردازی های خوبی نیز داشته باشد.

وی همچنین در رابطه با فیلم" به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی کیا اظهار کرد: فیلم به وقت شام نشان می دهد حاتمی کیا کارگردانی کاملاً مسلط بر ابزار سینمایی است.

مدقق با بیان این مطلب تصریح کرد: این فیلم در کل برآیند موفقی دارد و دارای قهرمان است و مخاطب عام را هم راضی می کند.

این کارشناس مسائل سینما با اشاره به اینکه موضوع به وقت شام در مورد گروهک تروریستی داعش بود ابراز داشت: در میان فیلم هایی که در جشنواره فجر امسال به موضوع گروهک تروریستی داعش پرداخته بودند به وقت شام از منظر کارگردانی قوی تر از کارهای دیگر بود.

وی خاطر نشان کرد: به نظرم ابراهیم حاتمی کیا در فیلم " به وقت شام " همانند فیلم های دیگر خود بسیار موفق عمل کرد و توانست مخاطب عام را از تماشای فیلم راضی کند.

مدقق در مورد فیلم امپراطور جهنم به کارگردانی شیخ طادی اظهار داشت: نقطه قوت این فیلم، پرداختن به موضوع روز یعنی داعش است.

وی افزود: حضور علی نصیریان به عنوان بازیگر پیشکسوت اعتبار فیلم محسوب می شود. جلوه های ویژه و طراحی صحنه خوبی دارد. اما در حوزه فیلم نامه به نظرم جا داشت که در 20 دقیقه آخر فیلم ریشه ای تر به مسئله نگاه کند.

این کارشناس مسائل سینما بیان کرد: آقای شیخ طادی ابزار کار را کاملاً می شناسد و اگر کمی روی فیلم نامه بیشتر کار می شد فیلم بهتری از آب در می آمد.

مرتبط با این خبر

  • جایزه بهترین جلوه های بصری، حق "به وقت شام بود" نه چهارراه استانبول

  • جایگاه تهیه کنندگی در سینما دچار اختلال شده است

  • شعار امید دولت باید در سیاست گذاری های سینمایی اعمال شود

  • اعطای جایزه به فیلمی که سواد رسانه ای را در نظر گرفته است

  • "ابوقریب" از نظر موسیقی و فیلم برداری فیلم متفاوتی است

  • تنوع ژانر فیلم ها، جشنواره فیلم فجرامسال را متفاوت کرد

  • نارضایتی مستند سازان از کاهش حضور آثار مستند در جشنواره امسال

  • مغزهای کوچک زنگ زده اثر قابل قبول در جشنواره امسال بود

  • مردم سواد رسانه ای خود را برای تماشای فیلم ها بالا ببرند

  • جشن دلتنگی خواسته های متفاوت دو نسل را به تصویر می کشد