انعکاس چهارشنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

مجید انجیدنی: جنگ آینده کشورها برسر کلان داده ها است

مدیرعامل پیام رسان گپ با اشاره به تأکید سازمان‌های بین المللی برلزوم استفاده عادلانه همه کشورها از کلان داده‌ها اظهارکرد: این کلان داده‌ها را به عنوان معادن نت جدید می شناسند و قطعا جنگ آینده به دنبال همین کلان داده ها است.

1398/12/06
|
12:45

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، مهدی انجیدنی مدیر پیام رسان گپ، در برنامه انعکاس رادیو گفت وگو با بیان اینکه پلت فرم ها هر یک بخشی از نیازهای کشور را در تسهیل کسب و کار و کاهش هزینه ها فراهم می آورند، اظهار کرد: دنیا نگاهی بسیار مهم نسبت به وجه اقتصادی پلتفرم ها دارد و در این راستا تبلیغات شکل جدی گرفته است.

وی افزود: سازمان ملل، یونیسف و اتحادیه اروپا طی 10 سال گذشته چندین مصوبه صادر کرده اند تا کشورها در استفاده عادلانه از کلان داده ها همکاری داشته باشند؛ چراکه این کلان داده ها را معادن نت جدید می شناسند و قطعا جنگ آینده بدنبال همین کلان داده ها خواهد بود.

مدیر پیام رسان گپ تصریح کرد: شرکت فیسبوک چندی پیش در دادگاه امریکا اذعان کرد خود را در انتخابات قبلی مقصر می دانیم؛ چراکه روس ها به سرورهای فیسبوک دسترسی یافته و از کلان داده های آن برای جهت دهی به انتخابات امریکا استفاده کردند.

وی در خصوص تأثیر بالای کلان داده ها در دنیای امروز گفت: اتحادیه اروپا مصوبه ای در حوزه امنیت را گذراند و کشورهای عضو را موظف کرد، کلان داده ی تمام پلت فرم هایی که بیش از 10 درصد آن کشور همراه خود دارد را کنترل کنند چون در غیر این صورت ممکن است امنیت اقتصادی اروپا به خطر بیافتد. این مسئله در حوزه امنیت سیاسی و داخلی نیز وجود دارد.

انجیدنی اظهار کرد: نمونه های مختلفی در یونان و سنگاپور و هنگ کنگ چندین مورد آسیب به بازار بورس یا ارزش پول ملی این کشورها را شاهد بودیم که در اثر پردازش کلان داده ها یا ایجاد موج در میان کاربران صورت گرفته است.

مدیرعامل پیام رسان گپ با نگاهی آسیب شناسانه به جای گذاری خبر در بستر شبکه های اجتماعی بیگانه اظهار کرد: به عنوان مثال در کشور امریکا هیچ خبرگزاری را نمی بینید که بصورت گسترده در شکبه های اجتماعی فعالیت کنند. چون جایگاه خبرهای رسمی اگر با شبکه های اجتماعی مرتبط شود، آسیبی جدی به دنبال دارد.

وی گسترش اخبار جعلی و شکل گیری برندهای خبری غیر اصیل را از معضلات فعالیت خبرگزاری های رسمی در شبکه ای اجتماعی خواند و تصریح کرد: این ها بجای اینکه مردم را به پیگیری خبرها از رسانه های رسمی عادت دهند، شبکه های اجتماعی با وجود کانال های خارجی و فیک عادت داده اند.

انجیدنی خاطرنشان کرد: در رابطه با کسب و کارهای خرد نیز همین منوال وجود دارد. دوستان در پلیس فتا بارها اعلام کرده اند کالاهای جعلی، دزدی یا قاچاق در شبکه های اجتماعی فروخته می شود. چراکه دراین شبکه ها قدرت تمیز دادن فروشنده واقعی از عرضه کننده قاچاق وجود ندارد.

انتهای پیام/

دسترسی سریع
انعکاس