روزنه شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9:30 به مدت 25 دقیقه

40 درصد پروتئین بدن را «نان» تامین می‌کند

عبداللهی با بیان اینکه ارزشِ پروتئینی تخم‌مرغ از گوشت بیشتر است، توصیه کرد: افرادی که محدودیتی در مصرف کلسترول ندارند، می‌توانند روزانه یک عدد سفیده تخم‌مرغ را مصرف کنند.

1400/10/26
|
09:08
|

برنامه «روزنه» با موضوع تغذیه و مکمل‌های سالم در دوران کرونا، در ارتباط تلفنی با دکتر زهرا عبداللهی (مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

زهرا عبداللهی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: برای تقویت سیستم ایمنی مصرف برخی از ویتامین‌هایی که خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند، مهم هستند.

وی با اشاره به این که «ویتامین‌های A و C» آنتی‌اکسیدان دارند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، عنوان کرد: اگر ما تغذیه مناسب داشته باشیم و اصل تعادل و تنوع – سبزی و میوه و منابع پروتئین و لبنیات - را در برنامه غذایی رعایت کنیم، ویتامین‌های مورد نیاز برای سیستم ایمنی را دریافت خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به این که سبزی باید در وعده‌های غذایی ما جای داشته باشد، افزود: هر فرد باید در طول روز 5 واحد میوه و سبزی مصرف کند.

وی با بیان این که ویتامین‌ها از طریق غذاها بهتر از مکمل‌های شیمیایی جذب می‌شوند، اظهار داشت: سیستم ایمنی بدن برای عملکرد دقیق و درست به منابع پروتئینی نیاز دارد.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: «سفیده تخم‌مرغ»، «حبوبات» و «انواع گوشت‌های قرمز و سفید» بهترین منابع پروتئین هستند.

وی در رادیو گفت وگو با اشاره به این که بدن ما به مصرفِ روزانه‌ی گوشت قرمز نیاز ندارد، توضیح داد: افرادِ 30 سال به بالا می‌توانند حداکثر در طول هفته یک یا دو بار گوشت قرمز مصرف کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه ارزشِ پروتئینی تخم‌مرغ از گوشت بیشتر است، توصیه کرد: افرادی که محدودیتی در مصرف کلسترول ندارند، می‌توانند روزانه یک عدد سفیده تخم‌مرغ را مصرف کنند.

وی با اشاره به این که بدن انسان انرژی مورد نیاز خود را از غلات تامین می‌کند، توضیح داد: بهتر است نان روزانه‌ی مورد مصرف ما حاوی سبوس باشد.

عبداللهی با بیان این که نان‌های سبوس‌دار ویتامین و املاح معدنی بیشتری دارند، افزود: «نان» علاوه بر تامین انرژی بدن، می‌تواند تا 40 درصد نیاز ما به پروتئین را برطرف کند.

دسترسی سریع
روزنه