جرعه ای از ماه ماه رمضان از ساعت 19:30 به مدت 75 دقیقه

رادیو گفت و گو

جرعه اي از ماه

مدیرپروژه فروش اینترنتی وزارت صمت خبرداد: جشنواره فروش اینترنتی کالاهای ماه رمضان برگزار می شود

نورالدینی گفت: ما برای ماه مبارک رمضان جشنواره ویژه ای تدارک دیدیم تا اقلام مورد نیاز روزانه از جمله خرما، زولبیا و بامیه و آش و حلیم و مواد غذایی و شوینده را در اختیار مردم قرار دهیم.

1399/02/01
|
11:45

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع خرید اینترنتی در ماه مبارک رمضان امسال در ارتباط تلفنی با دکتر صدرالدین نورالدینی مدیر پروژه فروش اینترنتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مهندس احسان سقایی مدیر توسعه نوآوری و پژوهش اتاق اصناف ایران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

نورالدینی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به فعالیت سه میلیون واحد صنفی در کشور گفت: اکثر واحدهای صنفی در ایام شیوع کرونا تحت الشعاع قرار گرفتند و کسب و کارشان دچار مشکل شده است.

مدیر پروژه فروش اینترنتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح "جشنواره بهاره مجازی" از 17 اسفند ماه سال قبل افزود: با توجه به نتایج نسبتاً خوبی که در مدت زمان کوتاه از برگزاری این جشنواره گرفتیم این جشنواره را در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهیم داد.

نورالدینی عنوان کرد: ما برای ماه مبارک رمضان نیز جشنواره ویژه ای تدارک دیدیم تا اقلام مورد نیاز روزانه از جمله خرما، زولبیا و بامیه و آش و حلیم و مواد غذایی و شوینده را به صورت اختصاصی و ویژه در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بستر فروش الکترونیکی از سالهای گذشته فراهم شده بود گفت: واحدهای صنفی در سال های قبل نیز می توانستند به اختیار خود از این بستر ها استفاده کنند و امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده این موضوع را با فرهنگ سازی گسترده تر در جامعه ترویج دهیم.

همچنین در ادامه "صبح و گفتگو"، سقایی گفت: پویش جشنواره بهاره مجازی حاصل تلاش های وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و اتاق اصناف نیز به عنوان متولی سه میلیون و 200 هزار واحد صنفی در این زمینه اطلاع رسانی های لازم را انجام داد.

مدیر توسعه نوآوری و پژوهش اتاق اصناف ایران با اشاره به اهداف اصلی از راه اندازی این پویش بیان کرد: اولین هدف ما از راه اندازی این پویش، در خانه ماندن مردم در شرایط شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هدف دوم هم کمک به واحدهای صنفی خسارت دیده از کرونا مانند صنف آجیل و خشکبار و کیف و کفش و پوشاک بود.

سقایی در رابطه با اقدامات اتاق اصناف برای گسترش تجارت الکترونیک گفت: ما حدود یک میلیون و 320 هزار واحد صنفی توزیعی، 400 هزار واحد فنی خدماتی و 400 هزار واحد صنفی خدمات فنی در کشور داریم که مستقیماً با مردم در ارتباطند اما از نظر مدل کسب و کار با کشورهای دنیا متفاوتند از این رو اتاق اصناف در تلاش است این واحدهای صنفی را با روش های مختلف مانند انبارداری و فروش اینترنتی در هم ادغام کند تا در چنین شرایطی کمترین آسیب را بییند.

مدیر توسعه نوآوری و پژوهش اتاق اصناف ایران در پایان با بیان اینکه اصناف در طول این چهل سال همیشه کمک حال دولت بوده ابراز داشت: اصناف متاسفانه در برنامه های کلان و بودجه ریزی ها جایگاهی ندارد و امیدوارم دولت نگاه ویژه تری به اصناف داشته باشد.

دسترسی سریع
جرعه ای از ماه