قدرت شناختی، زنان و خَلق آینده رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگهای علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن میبَرد. 2 سال پیش
قدرت شناختی، زنان و قدرت قطبی سازی رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 2 سال پیش
علوم شناختی و خطر رشد كاریكاتوری جامعه در رسانهها داودی گفت: اگر رسانه، قدرت تبیین، تشریح، تفسیر و تحلیل دقیقی از حوزه شناختی نسبت به تولید پیام در مواجهه با جامعهای كه نمیداند مكانیكی است یا ارگانیكی نداشته باشد منجر به رشد كاریكاتوری یك جامعه میشود. 2 سال پیش
بررسی مدل های مواجهه با اقدامات علیه انقلاب اسلامی یك كارشناس رسانه گفت: یكی از مدلهایی كه غرب امروز در مواجهه با انقلاب ما به كار میبرد، ساخته و پرداخته كردن آدمها و كاراكترهایی است كه اینها به جای ارائه آموزش خردمندگرایانه بیشتر به دنبال آموزش تقطیعگرایانه هستند. 2 سال پیش
انسان و معنا اول و آخر علومشناختی است علی نُصرت گفت: در حوزه شناختی نگاه این است كه یك چیز چگونه معنا میشود، یك گام عقبتر از آن این است كه این معنا چگونه ساخته میشود و با چه فرایندی بحث رسانههای ضد مقاومت و مقاومت را معنا میكنیم. 2 سال پیش
هیچ جنگ و نبردی بهاندازه نبرد فرهنگی قدرت ندارد داودی در رادیو گفتوگو عنوان كرد: هیچ جنگ و نبردی بهاندازه نبرد فرهنگی قوت، قدرت و قدمت ندارد. 2 سال پیش
ایجاد یك محیط خالی از فرهنگ اولین گام دشمن در تهاجم فرهنگی شهیدزاده در رادیو گفتوگو عنوان كرد: ایجاد یك محیط خالی از فرهنگ اولین گام دشمن در تهاجم فرهنگی است كه برای این كار هم راهكارهای متفاوتی دارد. 2 سال پیش
بررسی تاثیر تكامل فزاینده و كاهنده در رسانههای مقاومت و ضدمقاومت در حوزه آفندی رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 2 سال پیش
بررسی تاثیر تكامل فزاینده رسانههای مقاومت در میدان رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 2 سال پیش
بررسی عملكرد رسانه ای مقاومت بر مدلهای سیاست ورزی رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 2 سال پیش
از برجام متقدم تا برجام متاخر شبكه رادیویی گفتوگو، برنامه «امواج شبهه» را با بررسی موضوع از برجام متقدم تا برجام متاخر به روی آنتن می برد. 2 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 90 (پایانی): نقص توافقی ـ نقص مشهود ـ رضایت پایدار گاهی هیچ شباهتی میان گلایه داخلی و حمله خارجی به قانون جوانی نیست، اما یك ارتباطات روانی ایجاد می شود. اینجا دقیقا از شگردی استفاده شده كه به آن «نقض توافقی، نقص مشهود، رضایت پایدار» می گویند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك89: موج بلند ساحل عریض رسانه های بیگانه همیشه تلاش كردند با بحران های كوچك هم كه شده ذهن مخاطب را نگران و ملتهب نگه دارند، برای رسیدن به موج های بلند. 3 سال پیش
تاثیرات رسانههای ضد مقاومت در بُعد اجتماعی و نظامی در افغانستان رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك88: سد سكوت در حوزه رسانه هم گاهی خبرها بگونه ای تنظیم میشود كه انگار سندی، افشا خواهد شد كه همه تحلیل های گذشته را تغییر خواهد داد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 87: خشاب خالی، هدفگیری نامطمئن رسانه نسبت به اقدامی كه می خواهد انجام بدهد، گزاره ندارد، داده مسلح و فكت هم ندارد، محور ندارد اما وقتی می خواهد چیزی را هدف كند، با توجه به عدم شناخت دقیق از كنشگری مخاطب، نسبت به رویدادهای هدفگیری خود، نامطمئن می شود. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك86: خشاب پر هدف گیری مطمئن ”تكنیك خشاب پر هدف گیری مطمئن“ نزد رسانه ها جزو بهترین تكنیك هاست چون هم داده مسلح دارند، هم گزاره دارند، هم فكت دارند، هم محور دارند، هم تسلط بر داده ها و بر محیط دارند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 84: حملات نقطه ای ـ انعكاس مستمر زمانی كه رسانه در معرض پدیده ای قرار می گیرد كه این پدیده قابلیت تبدیل شدن داشته باشد در جامعه آن پدیده را تبدیل به نقاط متعدد، متنوع و متكثر می كند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك83: تسكین برای افزایش درد شگرد «تسكین برای افزایش درد» مانند قرص مسكن عمل می كند. در چند دقیقه اول شما را آرام می كند اما به سرعت دردها بر می گردد. این مساله را در اعتراض های خیابانی می شود دید. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 82: پایان سرد شروع گرم شروع سرد زمانی اتفاق میافتد كه وقتی یك جریان غیرانقلابی ، حتی به بیان ضد مردمی در حال انقضاء است، آن را گرم نشان می دهند بنابراین می گویند هرجا جریان غیر از این بیاید سرد است مردم به نتیجه نمی رسند. 3 سال پیش
تاثیرات اجتماعی عملكرد رسانههای مقاومت در ایجاد فرآیندهای ذهنی و میدانی رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 81: آتش ملایم ـ باد تند ـ خاك خشك همیشه الگو سازی ها، نمادسازی ها، قهرمان سازی ها در حوزه شناختی، با تكنیك «آتش ملایم، باد تند، زمین خشك» شكل می گیرد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 80: انتخاب آسان در شرایط سخت رسانه های بیگانه باید فضای كشور را سخت و ناگوار نشان دهند تا عمل مجرمانه او زیباتر و قهرمانانه تر باشد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 79: استوای سرد و قطب گرم در شیوه «استوای سرد و قطب گرم»، یك خبر باید كاری را انجام دهد كه خبر دیگری نتوانسته، یعنی اینكه اگر استوا گرما ایجاد نكند، از قطب دمای بالای 50 درجه می سازیم ، به این معنا كه از خبرهایی استفاده می كنیم تا ضعف خبر قبلی جبران شود. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 78: اتاق فلزی ـ سقف گرم ـ كف سرد اصولا هر نوع تبعیض در جامعه و هر نوع بی عدالتی می تواند نهاد پاك انسان را تحت تاثیر قرار دهد، اما ضریب دادن به این مفهوم و آن را اصل زندگی و سرنوشت قرار دادن، یك شگرد كاملا رسانه ای است. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 77: تپههای متحرك ـ سازههای ثابت جابجا كردن اهم و مهم در رسانه های بیگانه فراوان دیده می شود، اینجا یك شگرد رسانه ای اتفاق می افتد كه بسیار آرام ذهن مخاطب را درگیر می كند كه اصطلاحا به آن ”تپه های متحرك ـ سازه های ثابت“ می گویند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 76: پایههای محكم ـ سازههای سست پایه بحث كه كرونا بود درست و دقیق بود اما سازها یا تحلیل هایی كه روی این داده ها گذاشته می شد كاملا جهت دار و سیاسی بود. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 75: اشتراك برای تقویت احتمالات طبیعی است كه یك خبر مهم در رسانه های مختلف بازتاب داشته باشد، رسانه های زنجیره ای هر كدام با كارشناسان مختلف قسمتی از واقعیت را می گویند، اینجا شگرد پیچیده ای ایجاد شده كه اصطلاحا به آن ” اشتراك برای تقویت احتمالات “ می گویند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك هفتاد و چهارم: آرامش سخت برخی فكر می كنند برای یك رسانه ضد ایرانی مهمترین موفقیت این است كه مردم معترض به میانه خیابان بیاورد اما واقعیت آن است كه مهمترین موفقیت برای آنها ، آن است كه مخاطب را عنوان یك كنشگر همسوی خود تبدیل كند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك هفتاد و سوم: شاهد كور رسانه های بیگانه با شیوه «شاهد كور» مخاطب را به سمتی می برند كه خودش شهادت بدهد كه مثلا حامیان سلطنت در ایران بسیار زیاد هستند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 72: گنجشك در دست گنجشك پرنده ظریفی است اگر او را دست گرفته باشید می دانید قلبش چطور تند تند می زند بنا بر این باید او را به گونه ای بگیرید كه نه خفه شود نه فرار كند، شاید باورتان نشود ولی این یك تكنیك رسانه ای است. 3 سال پیش
علوم شناختی، تاثیرات پیام سازیهای آفندی در حوزه مقاومت رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 71: صلح در جنگ ـ جنگ در صلح رسانه های بیگانه تلاش می كنند كه گروه حامی انقلاب را به سمت یك نارضایتی درونی و در نتیجه خنثی كردن كنش انقلابی پیش ببرند. شگردی كه اصطلاحا به آن «صلح در جنگ و جنگ در صلح» می گویند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 70: فضای خفه ـ راهكار مرگبار رسانه های معاند آنقدر منفی بافی می كنند كه افراد جامعه فكر كنند دیگر هیچ راهی برای آنها باقی نمانده است، به این شگرد رسانه ای «فضای خفه ـ راهكار مرگبار» می گویند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 69: دیدِ محبوس برای درك نگاهی كه رسانه های بیگانه می خواهند از ایران نشان دهند، كافی است تیتر اخبار آنها را گوش دهیم. تقریبا هیچ خبر مثبتی از جامعه ایران تیتر این رسانه ها نمی شود! 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی/ تكنیك 68: صدای غائب در فضای پر التهاب خبری، ناگهان از سوی منبع نامشخص خبری اعلام می شود كه همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. این آمار و تحلیل ها از سوی هیچ منبع رسمی و مشخصی تایید نشده است، اما افكار عمومی را به خود جلب می كند! 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی / تكنیك 67: حمل باد ـ واكنش رئال خبرها و تحلیل هایی كه ظاهرا پر معنا و سنگین هستند اما عملا مشك خالی است. فردی كه سال هاست از ایران رفته به گونه ای روایت می كند كه انگار دیروز میان خیابان ها با مردم بوده و این حرف ها را شنیده است. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك شصت و ششم: عَشَقِه گاهی برای یك سری از خبرها، پوششی از خبرهای زیبا ایجاد می كنند، در شگرد ”عَشَقِه“ هرچه لایه پوششی هنرمندانه تر ایجاد شود معنای اصلی بهتر منتقل می شود. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 65: صعود و سقوط گاهی یك موضوع كوچك كه می تواند علت یك بحث طولانی میان موافق و مخالف ایجاد كند در رسانه پر رنگ می شود. در این شیوه خبر رسانی، رسانه های بیگانه از یك شگرد جالب استفاده می كنند كه به آن «صعود و سقوط» می گویند. 3 سال پیش
بررسی فرایند شكل گیری رسانههای ضد مقاومت رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 64: رمل و سایه رسانههای بیگانه كاملا حمایت می كنند تا فرد دست به شورش خیابانی بزند. از داخل و خارج برای او حامی می سازند. رسانه ای سایه شده تا او احساس آرامش كند اما این سایه ناگهان از بین می رود و هدف نهایی مشخص می شود. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 63: ماسه های خیس ـ روان و خشك رسانه های بیگانه حیات و بقای خود را روی مردم معترضی گذاشته اند كه به هر بهانه به خیابان بیاورند. وقتی از این مرحله به نتیجه نرسیدند روی كشته ها و زندانی ها ، مانور می دهند تا آنان را بهانه برای فعال شدن دیگران كنند. 3 سال پیش
رسانه باید مخاطب همسو و همراه را دریابد افراخته در رادیو گفتوگو عنوان كرد: امروز اولویت اصلی رسانه ، مخاطب همسو است و باید مخاطب همسو و همراه را دریابد و مراقب باشد كه مخاطب همسو را از دست ندهد. 3 سال پیش
این تصور كه جبهه مقاومت همیشه باید موفق باشد، یك اشتباه است داودی در رادیو گفتوگو عنوان كرد: این اشتباه است كه تصور كنیم محور مقاومت باید همیشه در برون داد رسانه موفق تلقی شود. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 62: نشان ـ گارد بسته؛ تاكید ـ گارد باز رسانه های بیگانه تلاش می كنند نقاط ممنوعه خلق كنند و بسازند و سپس با نشانه گیری آن به ذهن مخاطب دستور حمله بدهند. این شگرد را اصطلاحا ” نشان ـ گارد بسته؛ تاكید ـ گارد باز “ می نامند. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 61: پایان گرم، شروع سرد ـ پایان سرد، شروع گرم صلح، رفاه، امنیت و دموكراسی شعار هر روزی بود كه در رسانه های بیگانه در این سال ها برای افغان ها تبلیغ می شد. اما ناگهان آمریكا از افغانستان خارج شد و سردی عجیبی در فضای افغانستان حاكم شد. 3 سال پیش
شگردهای رسانهای در علومِ شناختی| تكنیك 60: شرِ محبوب شگردهای رسانه های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می شود، شناختن و درك این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ایرانمان است. 3 سال پیش
تاثیرات اجتماعی عملكرد رسانههای مقاومت در ایجاد فرآیندهای ذهنی و میدانی رادیو گفتوگو به منظور معرفی و آگاهی بخشی علوم شناختی در قالب نبردها، دیپلماسی و جنگ های علوم شناختی برنامه «ساعت بیست و چهار و یك دقیقه» را روی آنتن می برد. 3 سال پیش