صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9:30 به مدت 25 دقیقه

حسین غضنفری گفت: ما اکنون تجارت الکترونیک را نه تنها در شهرها بلکه در دور افتاده ترین روستاهای کشورمان هم داریم و حدود 12 درصد حجم ترافیک فروش اینترنتی ما برای روستاها است.

برنامه «روزنه» رادیو گفت و گو با موضوع ارتباطات نوین به مناسبت روز جهانی پست و در تماس تلفنی با دکتر حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران به روی آنتن رفت.

حسین غضنفری با بیان اینکه صنعت پست دچار تحول شده و ماهیتا تغییر کرده است، گفت: ورود تکنولوژی های نوین به ویژه در حوزه پیام رسان ها، پست نامه ها را تا حد زیادی محدود کردند ولی تجارت الکترونیک و استفاده از فضای سایبری برای تجارت باعث شده تا خرید و فروش اینترنتی به ورود بسته های پستی بینجامد.

وی با اشاره به اینکه تجارت الکترونیک دارای دو شکل است، توضیح داد: یک شکل آن گرفتن سفارش است که به صورت اینترنتی انجام می شود ولی هر سفارشی یک جا به جایی فیزیکی به دنبال خواهد داشت که آینده صنعت پست به این سمت حرکت می کند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران خاطر نشان شد: شرکت ملی پست متوجه این تغییر شده بودند و چندسالی است که در این زمینه فعالیت می کنیم. سیاست کلی شرکت، تبدیل شدن به سکوی تجارت الکترونیک کشور است و اینکه بتوانیم پلتفرمی برای کسب و کارهای اینترنتی که وجود دارند، شویم.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات زیادی را در این حوزه انجام دادیم، سعی کردیم بازاری را که در اطراف لژستیک پست شکل گرفته ساماندهی کنیم و این اقدامات باعث شده تا در شش ماه اول امسال بیشتر از 41 درصد در بسته و امنیت پستی رشد داشته باشیم.

غضنفری با اظهار بر اینکه اگر یک عملیات لژستیکی بخواهد به هر نحوی صورت بگیرد بدون فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست، تصریح کرد: برای مدیریت هر کسب و کاری که دارای گستره جغرافیایی وسیعی است لازم است دیتا از جاهای مختلف به موقع تامین شود و امکان رهگیری هم وجود داشته باشد ما نیز در شرکت پست به دنیال این موضوع هستیم و جزو پروژه پست که سکوی تجارت الکترونیک است، یک بخش عمده اش تغییرات زیرساختی است.

وی افزود: هم اکنون شرکت پست جزو شرکت های دولتی پیشرو در زمینه آی.سی.پی است ولی با وجود این ما خودمان راضی نیستیم و به دنبال افزایش کیفیت و افزایش امکان تعامل مشتری با خود هستیم و از طرفی به دنبال این هستیم تا امکان تعامل مشتری با بسته و رهگیری اش را دقیق تر کنیم و امیدوارم طی سال آینده این اتفاقات بیفتد.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه برای همکاری میان فروشگاه ها با شرکت ملی پست چند درگاه تجارت الکترونیک وجود دارد که ارتباطاتشان با شرکت کاملا آنلاین می شود، گفت: حجم ریالی کالاهایی که در شبکه پستی فروشگاه ها منتقل کردند در شش ماهه اول امسال 2.5 برابر شد. خوشبختانه اعتماد فروشگاه ها به ما بیشتر شده است.

وی متذکر شد: با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و شبکه های موبایل به خصوص در مناطق کمتر برخوردار ما تا روستاها دسترسی به اینترنت وجود دارد و تنها شبکه فیزیکی که می تواند بار را به روستاها برساند، پست است. ما اکنون تجارت الکترونیک را نه تنها در شهرها بلکه در دور افتاده ترین روستاهای کشورمان هم داریم و این اتفاق جدی است. حدود 12 درصد حجم ترافیک فروش اینترنتی ما برای روستاها است.

غضنفری در خصوص تجارت الکترونیک پست توضیح داد: تلاش می کنیم تا پست به عنوان یک پلتفرم و پلاگینی به همه کسب و کارها اضافه شود و این از طریق پی.آی های مختلفی که از طریق کسب و کارها قرار می گیرد هرکسی به فراخور کسب و کاری که دارد می تواند به ما وصل شود و وظیفه ذاتی ما که رساندن کالا به دست مشتری است را بتوانیم انجام دهیم. ساده سازی ارتباط با این پلتفرم هدف اول ما است و افزایش کیفیت حمل و نقل و کیفیت فیزیکی محصولی است که به دست مشتری می رسد.

وی در خاتمه از رونمایی کارتن های جدید پستی خبر داد و گفت: در روز جهانی پست از کارتن های جدید پست که بسیار با کیفت تر هستند رونمایی می کنیم و این کارتن ها با قیمتی حدود نصف قیمت گذشته در اختیار مردم قرار می گیرد.

مرتبط با این خبر

  • برخی کشاورزان از فاضلاب های خام برای آبیاری استفاده می کنند

  • برندسازی موجب خوشبختی رسانه ها می شود

  • باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم

  • لزوم ایجاد سند چشم انداز در هر روستا

  • ضرورت تلاش برای حفظ مشاغل موجود در روستاها

  • در بنیاد مسکن علاوه بر تهیه و اجرای طرح هادی، به دنبال مسکن معیشت محور هستیم

  • اشتغال زایی روستایی با رویکرد تولید محصولات فراوری شده

  • لزوم تکریم بیشتر ارباب رجوع در ادارات توسعه کسب و کار

  • ایجاد بیش از 21 هزار شغل در حوزه روستایی

  • بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی وحدت رویه ندارند