مدیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینكه با رفع ایرادات خرید خدمت آموزشی، می شد از این طرح به عنوان یك مكانیزم ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در مناطقی كه امكان استخدام تمام وقت یك معلم نبود، مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش راه مردم ، مرتضی شكوهی اظهار كرد: با توجه به اینكه آموزش و پرورش در موقعیتهای مختلفی الزام به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی دارد و همچنین به دلیل تنوع زیاد دانش آموزان در اقصی نقاط كشور، نیاز به اتخاذ ساز وكارهای متفاوت برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی احساس می شود.
وی افزود: ساز و كارها حتما باید متناسب با روح آموزش و پرورش باشد و عدالت آموزشی را تحت تأثیر قرار ندهد. در دورهای این مكانیزم مورد استفاده قرار گرفت و نمایندگان مجلس هم مخالفت می كردند و بخشی از برخوردها هم سیاسی بود.
مدیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: این روش ارائه خدمات آموزشی ایرادات و نقصهایی هم داشت كه قطعا با رفع آنها، می شد به عنوان یك مكانیزم ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در مناطقی كه امكان استخدام تمام وقت یك معلم نبود، مورد استفاده قرار گیرد.
این مقام مسئول یادآور شد: خرید خدمات آموزشی الزاماً در مناطق روستایی و محروم مورد استفاده قرار نمی گیرد و ابزاری در اختیار آموزش و پرورش استان منطقه است تا در موقعیتی كه بتواند از آن استفاده كند. هدف ما این است كه معلمان با كیفیت و برخوردار از ویژگیهای حرفهای را به دانش آموزان ارائه دهیم.
شكوهی كه در برنامهای رادیویی صحبت میكرد، یادآورشد: امروز حدود 3 هزار راهبر آموزشی در مناطق روستایی و كلاسهای چندپایه در مناطق عشایری داریم كه از بهترینهای استان و منطقه هستند. دارای تحصیلات فوق لیسانس و دكترا بوده و تعدادی از مدارس به آنها سپرده می شود و به معلمان كمك میكنند تا روشهای آموزشی را بهبود ببخشند.
مدیر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مخالفت مجلس با طرح خرید خدمت آموزشی گفت: مجلس اختیاراتی دارد و میتواند با موضوعی موافقت یا مخالفت كند، اما مخالفت و یا موافقت با یك موضوع بدون بررسی پیامدها و آثار دقیق آن درست نیست. البته حتما نقصها و ضعف هایی وجود داشته كه می شد آن را برطرف كرد و از این ظرفیت استفاده كرد.