صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سرویس‌های دانش‌آموزی باید از صحت و سلامت کامل فنی برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا قاضی که در یک برنامه رادیویی با موضوع بررسی معضلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی جدید صحبت می‌کرد با بیان اینکه درحال‌حاضر ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان تاکسیرانی است گفت: کارگروه ماده 18 بر اساس دستورالعمل ایاب و ذهاب دانش آموزی، به دبیری شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی و ریاست سازمان آموزش و پرورش در حوزه سرویس مدارس فعالیت‌های مختلفی را پیش می‌برد.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: در این کارگروه نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان و شهرداری حضور دارند.همچنین این کارگروه از ابتدای سال 98 تا به امروز 5 جلسه با موضوعات مختلف برگزار کرده است.

قاضی افزود: درحال‌حاضر کمیته‌های کارشناسی متعددی در کنار فعالیت کارگروه ایاب و ذهاب دانش آموزان مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: نماینده فرماندار و پلیس راهور معمولا در کارگروه ماده 18 حضور پیدا می‌کنند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه سپند در کشور، اظهار کرد: این سامانه درحال‌حاضر به صورت کامل و جامع در وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی تهران مورد پیاده‌سازی و اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سامانه سپند توسط اتحادیه تاکسیرانی کل کشور راه‌اندازی شده است گفت: هر مجموعه فعال در رشته حمل‌ونقل می‌تواند برای فعالیت در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی در سازمان تاکسیرانی درخواست ثبت کند. افراد متقاضی به کار در حوزه حمل‌ونقل دانش آموزی در صورتی اجازه فعالیت می‌گیرند، که مورد احراز و تایید سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش قرار بگیرند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به شرایط اختصاصی راننده سرویس مدارس، گفت: راننده سرویس باید حداقل 23 سال داشته باشند و حتما دارای گواهینامه باشد. همچنین خودرویی که در راستای سرویس دانش آموزی خدمت رسانی می‌کند باید از صحت و سلامت کامل برخوردار باشد.

در ادامه محمد حقانی -عضو سابق شورای شهر تهران و مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که مردم باید در فاصله میانی تولید و مصرف، اختیار عمل داشته باشند، گفت: ما در بسیاری از مسائل غیر استراتژیک باید اختیار عمل را به مردم واگذار کنیم. همچنین مدرسه و خانواده‌ها بهتر از هر نهاد یا اشخاصی دیگر می‌توانند در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی به تصمیم درست در تعیین تعرفه برسند.

وی افزود: هر مدرسه در ایران به تناسب شرایط و وضعیت مالی خود و دانش آموزانش می‌تواند تعرفه در حد توان خود را تعیین کند.

محمد حقانی با بیان این که دانش آموزان سرمایه‌های آینده این کشور هستند، عنوان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش در آینده‌سازی کشور می‌توان گفت که هر چه هزینه در این راه بگذاریم باز هم کم است.

وی اضافه کرد: بسیاری از شرایط و راهکارهای مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را نمی‌توان در داخل اتاق‌های دربسته تصمیم گیری کرد.همچنین شایسته است که آموزش و پرورش با صدور اجازه به مدارس سراسر کشور زمینه‌ای را فراهم سازد که مدرسه‌ها و خانواده‌ها خودشان در حوزه انتخاب و شرایط سرویس‌های دانش آموزی به نتیجه برسند.

مرتبط با این خبر

  • مسئولیت توقف گفتگوهای صلح یمن با عربستان سعودی است

  • افراد متخصص و توانمند ورزشی در مجلس نداریم

  • 20 روز از افزایش قیمت بنزین گذشته و التهابات تا حدی کنترل شده است

  • افتتاح متروی هشتگرد در ابتدای دی ماه/ راه‌اندازی سامانه پرداخت عوارض آزادراهی طبق پیمایش

  • با تزریق پول نمی توان اشتغالزایی کرد

  • همکاری با FATF فقط در صورت لغو تحریم ها مناسب است

  • مجلس تاکنون قانونی برای ورزش تدوین نکرده است

  • هیچ آب بی کیفیتی وارد منازل تهرانی ها نشده است

  • تشدید تحریم‌ها نتیجه سیاستی است که دولت به آن تن داد

  • افزایش وام مسکن برای اقشار متوسط سیاست صحیحی نیست