همشهری آنلاین: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه دستهبندی دانشآموزان ابتدایی در گروههای قویتر و ضعیفتر تخلف است، تأكید كرد: والدین موارد را گزارش كنند.
به گزارش ایسنا، رضوان حكیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأكید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تمركز از آموزش به تمركز بر امر تربیت، گفت: در مقطع ابتدایی برای تمركز بیشتر بر تربیت دانشآموزان، برخی موانع مانند ممنوعیت كتابهای كمك درسی و كمك آموزشی به مدرسه، ممنوعیت برگزاری آزمونهای تستی و مسابقات متنوع و با هزینه را ایجاد كردیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذكر شد: دستهبندی دانشآموزان ابتدایی در گروههای قویتر و ضعیفتر به شدت به روان آنها آسیب میزند و این كار از نظر اصول تربیتی مردود و حتی تخلف است. اگر والدین چنین مواردی را مشاهده كردند حتما به مركز رسیدگی به شكایات آموزش و پرورش گزارش كنند.
حكیمزاده با اشاره به نقش اساسی معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی، گفت: آموزگار دوره ابتدایی مسئول همه درسهاست و به جای چهار روز، پنج روز در مدرسه حضور دارد كه این موضوع فشار زیادی به این قشر وارد میكند.
وی افزود: مسئولیت اصلی معاونت آموزش ابتدایی، برنامهریزی برای اجرای برنامههای درسی این مقطع تحصیلی و ارزیابی و نظارت بر كیفیت انجام فعالیتهاست.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سختی كار آموزگاران ابتدایی، اظهاركرد: ما برای این مسئله، یك طرحی تدوین كردیم. آموزگاران ابتدایی در گذشته به خاطر سختی كار، یك فوقالعاده ویژهای دریافت میكردند اما به تدریج این امتیاز شامل حال همه معلمان شد و تمایز آموزگاران ابتدایی از بین رفت.
این مقام مسئول عنوان كرد: با همكاری شوراهای آموزش و پرورش، در تلاش هستیم پیشنهادی آماده و به وزیر ارائه كنیم تا سختی كار و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در دوره ابتدایی كه مورد تأكید سند تحول بنیادین است، در دریافتی آموزگاران این مقطع لحاظ شود و شرایط كار را برای آنها تا حدودی تسهیل كنیم.
حكیمزاده از وجود 49 هزار كلاس چندپایه آموزگاران سخن گفت و افزود: برخی آموزگاران در نقاط دوردست و صعبالعبور با چند پایه دانشآموز در یك كلاس كار میكنند و كمتر دیده میشوند اما با همه این سختیها زحمات زیادی متقبل میشوند.