خبرگزاری فارس: «نماینده پوششی»؛ تكنیك رسانه‌ای دشمن برای تخریب انتخابات

كارشناس رسانه های دیجیتال با اشاره به شگردهای رسانه‌ای دشمن در انتخابات پیش رو گفت: رسانه‌های معاند با استفاده از تكنیك نماینده‌های پوششی، جبهه مقابل را تخریب یا تضعیف می كنند.

1398/11/30
|
14:52

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، محمد قنبری مدرس آی تی، در برنامه «موج» از رادیو گفت‌وگو، نامزد پوششی را به عنوان یكی از تكنیك‌های رسانه‌ای در ایام انتخابات نام برد و گفت: رسانه‌های معاند از این تكنیك معمولا برای بدست آوردن كرسی‌های پارلمان یك كشور استفاده و از این رو چند چهره شاخص را انتخاب می‌كنند و نفر اصلی به عنوان قوی‌ترین فرد، به مردم معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در روند خبررسانیِ این رسانه‌های اجتماعی، نامزدهای پوششی در لیست یا به صورت مستقل قرار می‌گیرند تا رای جبهه و حزب سیاسی مقابل را بشكنند.

قنبری اظهار داشت: تكنیك شبكه‌های اجتماعی عمدتا از طریق لیست‌های بدون سند منتشر می‌شود و مردم چهره مورد نظر خود را در چند لیست متفاوت می‌بینند.

مدرس آی تی گفت : رسانه های معاند با استفاده از تكنیك نماینده های پوششی، جبهه مقابل را تخریب یا تضعیف می كنند.

ضرورت هوشمندی مخاطب در بررسی ادعاهای شبكه‌های معاند

در ادامه معصومه نصیری عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای گفت: شبكه های اجتماعی در بازه زمانی قبل، حین و بعد از انتخابات اقدامات خود رابرای به حاشیه بردن انتخابات یا نظم دهی به افكار عمومی كمك می كنند.

وی هدف رسانه های نوین را در زمان انتخابات، بستر سازی برای انتشار اهداف احزاب و جریان های سیاسی دانست و افزود: این شبكه ها گاهی توسط پروژه های داخلی و یا شبكه های معاند اقدام به هدایت گری می‌كند.

عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای، هوشمندی مخاطب را موجب بررسی درست ادعای شبكه های اجتماعی عنوان كرد و یادآور شد: چنین مخاطبی تحت تأثیر القائات شبكه های معاند قرار نمی گیرد و به صورت هوشمندانه برنامه و طرح های اصلی خود را برای انتخابات پیش می گیرد.

دسترسی سریع