كتابخانههای هدهد سفید در سراسر كشور شعبه دارند مریم امیدخدا در رادیو گفتوگو اظهار كرد: كتابخانههای هدهد سفید در سراسر كشور شعبه دارند؛ شعبههایی كه مناسب كودك و نوجوان است و بچهها به همراه خانواده میتوانند از فضای جذاب و كتاب محور آن استفاده كنند. 1403/02/26|
رسانهها كتابهای خوب را به مردم معرفی كنند مجتبی بهنشان درمورد وظیفه و رسالت خطیر رسانهها برای انتخاب كتاب خوب گفت: رسانهها میتوانند در افزایش آگاهی عمومی و انتخاب كتاب كمككننده باشند و به افراد آموزش دهند كه چگونه یك كتاب خوب انتخاب كنند. 1403/02/25|
كتابهای جدید «هدهد سفید» رونمایی میشوند نغمه مستشار نظامی در رادیو گفتوگو اظهار كرد: مستشار نظامی همچنین از رونمایی از كتابهای «هدهد سفید» در ایام برگزاری نمایشگاه كتاب خبر داد و گفت: بخش اعظم نویسندگان این كتابها از خود كودكان و نوجوانان عضو كتابخانههای ما هستند. 1403/02/25|
آشنایی با كتاب باید از دوران نوزادی آغاز شود نرگس میرفیضی گفت: خانوادهها فكر نكنند كه بچهها كتابخواندن را فقط باید از زمانی كه خواندن و نوشتن یاد میگیرند شروع كنند؛ بلكه از دوران نوزادی با كتابهای بدون كلام، تصویری و مخصوص نوزادان میتوان بچهها را با كتاب آشنا كرد. 1403/02/25|
اعتبار جوایز ادبی به رویكرد و خط مشی ثابت است سهرابی با بیان اینكه اعتبار یك جایزه به بلندمدت برگزار شدن و خط مشی ثابت داشتن است اظهار كرد: برخی جوایز ادبی مانند «جایزه خبرنگاران» و «جایزه شبهای شهریور» به صورت مقطعی برگزار شدند كه به محض تغییر مدیریت،سیاستها و رویكردها تغییر میكند. 1403/02/24|
«سلبریتی ایرانی»؛ روایتی خواندنی از تجربه خاص ایران از شهرت داود طالقانی از نویسندگان كشورمان گفت: تجربه جامعه ایرانی از شهرت و سلبریتی یك تجربه خاص و یكتاست كه نباید با پدیده شهرت در اروپای غربی و آمریكای شمالی و با آن مختصات در نظر گرفت چراكه خاستگاه و ریشه متفاوتی دارد. 1403/02/24|
رقم فروش كتاب در نمایشگاه از 200 میلیارد تومان عبور كرد علی رمضانی با اعلام اینكه فروش كتاب در نمایشگاه كتاب از 200 میلیارد تومان عبور كرده است گفت: افزایش رقم خریداری شده بیشتر از میانگین افزایش قیمت كتاب است و به ما این نوید را میدهد كه مردم تعداد نسخههای بیشتری كتاب خریدند. 1403/02/24|
متولیان فرهنگی برای ترجمه آثار فاخر ایرانی اقدام كنند ملامحمدی گفت: ما در حوزه ادبیات دینی و غیردینی آثار خوب و فاخری دیدیم كه در دنیا دیده نمیشود و ترجمه نمیشوند لذا از متولیان فرهنگی و نهادهای ذیربط تقاضا داریم كه برای ترجمه آنها به زبانهای كشورهای همسایه مسلمان و غیرمسلمان اقدام كنند. 1403/02/23|
نقد فوتبالی سینمای ایران در كتاب «همیشه باز میگردم» كریمی كارشناس حوزه كتاب به معرفی كتاب پرداخت و گفت: كتاب «همیشه بازمی گردم» به قلم شیرین زنده یاد دكتر حمیدرضا صدر حاوی نقدهای آثار سینمایی همراه با درخشان ترین خاطرات فوتبالی است. 1403/02/23|
سهم كتاب در سبد مصرف خانوادهها همچنان ناچیز است علیرضا رحیمی در رادیو گفت وگو با اذعان به سهم اندك كتاب در سبد مصرف خانواده ها گفت: شاید خانواده ها هنوز ضرورت كتاب خواندن را در زندگی هایشان احساس نمی كنند و علت برگزاری نمایشگاه هم این است كه این ضرورت احساس شود. 1403/02/23|
مشكل صنعت نشر در ایران خواب سرمایه است سراج الدین جزایری اظهار كرد: نسبت سود و سرمایه در صنعت نشر نسبت معقولی است اما مشكل صنعت نشر در كشور خواب سرمایه بالا و عدم توانایی برای فروش كتاب است. 1403/02/23|
امكان عضویت رایگان در كتابخانههای عمومی كشور فراهم است زرافشان عنوانكرد: مخاطبان با مراجعه به غرفه نهاد كتابخانههای كشور در راهروی شماره 14 نمایشگاه كتاب تهران میتوانند كد تخفیف را دریافتكرده و تا پایانخرداد ماه نیز فرصت دارند به كتابخانههای عمومی مراجعه و به عضویت كتابخانهها دربیایند. 1403/02/23|
اجرای استندآپ كمدی كتاب در سرای اهل قلم نمایشگاه كتاب شاعر برجسته كشورمان از اجرای برنامه استندآپ كمدی كتاب در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه خبرداد. 1403/02/23|
ویژه برنامههای تخصصی كمیته فرهنگی نمایشگاه كتاب تهران طریقی برگزاری نشستهای رونمایی كتاب و نقد و بررسی،برگزاری رویدادهای میدانی در سكوهای محیط نمایشگاه و..به منظور ترویج كتابخوانی و معرفی فعالیتهای فرهنگی درحوزه كتاب را به عنوان برنامههای تخصصی كمیته فرهنگی نمایشگاه كتاب تهران اعلام كرد. 1403/02/23|
نمایشگاه كتاب تهران به اصالت خود نزدیك شده است محمود اكرامی فر در رادیو گفت وگو اظهار كرد: نمایشگاه كتاب تهران به اصالت خود نزدیك میشود و در حال تبدیل شدن از فروشگاه كتاب به نمایشگاه كتاب است. 1403/02/23|
نمایشگاه كتاب باید از شكل فروشگاهی و كتابفروشی گذر كند آقامحمدی معتقد است كه نمایشگاه تهران باید از شكل فروشگاهی و كتابفروشی گذر كند و فضایی برای گفتگوی مولفان اعم از شاعران و نویسندگان و تصویرگران با مخاطبان ایجاد شود كه البته در این میان، فروش و بازاریابی خوبی هم شكل میگیرد. 1403/02/22|