امكان بازگشت سرمایه در فیلمهای ترور بالاست مصطفی ساجدی گفت: مرور آثاری كه با موضوع امنیتی و ترور ساخته شده نشان میدهد برگشت سرمایه در برخی آثار امكانپذیر بوده و موفقیت آثاری مانند «شبی كه ماه كامل شد» و «بادیگارد» در گیشه موید همین مطلب است. 1402/10/30|
افزایش بازنمایی ترور در سینمای ایران سلطان محمدی اظهار كرد: اگرچه بازنمایی ترور در سینمای ایران نسبت به قبل بیشتر شده اما از نظر تعداد باید متناسب با واقعیت بیرونی باشد. 1402/10/30|
مساعدت ویژه همسر شهید رضایی نژاد در ساخت «هناس» حسین دارابی اظهار كرد: همسر شهید رضایی نژاد ذهن باز و روشنی داشتند و به شدت فیلم بین بودند و بزرگترین دلیلی هم كه باعث شد فیلم با روایت قوی ساخته شود وجود خود خانم پیرانی بود. 1402/10/30|
85 درصد فروش سینمای ایران متعلق به سه فیلم كمدی است احسان هوشیارگر اظهار كرد: در حال حاضر 85 درصد فروش سینمای ایران متعلق به سه فیلم كمدی است و فیلمهای چهارم و پنچم هم انیمیشن هستند كه این دو انیمیشن نیز رگههایی از طنز دارند. 1402/10/23|
مردم از سینمای اجتماعی جدا شدند فاطمه تركاشوند اظهار كرد: مخاطب كاملاً از سینمای اجتماعی جدا شده بطوریكه اگر اسامی بزرگی هم كارگردانی كنند مخاطب علاقهای به دیدن آن ندارد. 1402/10/23|
مردم سینمای اجتماعی را نمیپسندند كارگردان فیلم هتل در رادیو گفت وگو اظهار كرد: الان سینمای اجتماعی، خودش خودش را كنار گذاشته و سینمایی نیست كه مردم آن را بپسندند. 1402/10/23|
كیفیت جشنواره سینما حقیقت استثنایی بود حمیدیمقدم در مصاحبه با رادیو گفت وگو، جشنواره سینما حقیقت امسال را یك جشنواره استثنایی و متفاوت نسبت به سالهای گذشته توصیف كرد و گفت: امسال، جهش و رشد سینمای مستند در حوزه محتوا و فرم یك سال استثنایی را تجربه كرد. 1402/10/10|
«قاتلان ماه كامل» كشش داستانی بالایی دارد احسان طهماسبی اظهار كرد: شخصیت پردازی و كشش داستانی و فیلمنامه «قاتلان ماه كامل» به اندازهای هست كه مخاطب را بدون كلافگی و خستگی دنبال خود همراه كند. 1402/10/10|
ناكامی فیلم «قاتلان ماه كامل» در احقاق حق سرخ پوستها محمد قربانی درمورد جایگاه اقلیت در سینمای آمریكا گفت: اسكورسیزی در فیلم «قاتلان ماه كامل» موفق به احقاق حق سرخ پوستها نمیشود و شخصیت اصلی داستان به شدت لنگ میزند. 1402/10/09|
شخصیت قهرمان سرخ پوست در «قاتلان ماه كامل» منفعل است محمدجواد فراهانی در رادیو گفت وگو اظهار كرد: فیلمساز «قاتلان ماه كامل» تلاش كرده كه در قالب داستان به مسئله سرخ پوستان اهمیت دهد اما باز هم قهرمان سرخ پوستی منفعل است یا كاركردی ندارد. 1402/10/09|
مفهوم خانواده در سینمای ایران منحل شده است رضا منتظری از منتقدان سینما اظهار كرد: متأسفانه سینمای ایران گویا به عمد مفهوم خانواده را به انحطاط می كشاند و بی احترامی به پدر و مادر نیز به تدریج در سینما در حال باب شدن است. 1402/10/02|
دانشگاهها باید سینما را فرهنگ محور كنند یك منتقد سینما گفت: قرار نیست یك فیلم بار سنگینی از فرهنگ را به دوش بكشد بلكه نیاز داریم كه دانشگاهها تئوریپردازی و نظریهپردازی كرده تا از ساختار سینمای اقتصاد محور به سینمای فرهنگ محور حركت كنیم. 1402/10/02|
سینمای مهرجویی بهترین مثال توجه به خانواده است كارشناس سینما، سینمای داریوش مهرجویی را بهترین مثال توجه به ابعاد انسانی و خانواده معرفی كرد وگفت: مهرجویی از همان اولین فیلم معروف خود به نام «گاو» مسئله خوردن و سفره را با خود گاو به تصویر كشید و به مرور این وجه در سینمای ایشان بارزترشد. 1402/10/02|
بررسی نقش سفره در بازنمایی فرهنگ ایرانی برنامه رادیویی «سینما زاویه» به مناسب شب یلدا به نقش سفره در بازنمایی فرهنگ ایرانی در سینما میپردازد. 1402/09/30|
«سرهنگ ثریا» كاری به ایدئولوژی مجاهدین خلق ندارد مریم انصاری در رادیو گفت وگو اظهار كرد: لیلی عاج در فیلم «سرهنگ ثریا» خودش را متعهد و مسئول توضیح دادن درمورد بخشهای ایدئولوژیك سازمان مجاهدینخلق نمیداند و تأكیددارد كه در این فیلم نگاه سیاسی ندارد و صرفاً از نگاه انسانی آن را ساختهاست. 1402/09/25|
لیلی عاج: فیلمی برای جشنواره فجر امسال آماده نكردم كارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» در پاسخ به این پرسش كه برای جشنواره فیلم فجر امسال چه كاری آماده كردید گفت: برای امسال فیلمی ندارم چون فكر میكنم بعد از فیلم اول، گام دوم دشوارتر است و باید فیلم كم غلط تر و بی لكنت تری كار كنم. 1402/09/25|