باید جنگ تركیبی برای مردم تبیین شود محمدی گفت: خواص باید به مسئله تبیین به عنوان جهاد نگاه كنند و هر چقدر این جهاد به درستی انجام شود و دروغهای دشمن در جنگ شناختی برملا شود رسانههای مهاجم شناختی، بی اعتبار میشوند و ذهن جوانان درگیر نمیشود. 1402/11/21|
یكی از مهمترین حوزهها در جنگ تركیبی؛ جنگ شناختی است شكوهیان راد در رادیو گفت وگو عنوان كرد: جنگ شناختی روی ذهن و باور است و نسبت به تك تك نفرات اعمال میشود، برای اینكه نسبت به این قضیه تسلط پیدا كنیم باید جنگ را بشناسیم و گام اول مفهوم شناسی و دوم دانش شناخت است. 1402/11/21|
جنگ تركیبی با تغییر آگاهی مخاطب به نتیجه میرسد نعمتی بیان كرد: جنگ تركیبی به نتیجه نمیرسد مگر اینكه آگاهی مخاطب دستكاری شود؛ یعنی وقتی آگاهی مخاطبین از طریق رسانهها تغییر كند شروع به پذیرش شبهات و فضای ابهام آلود میكنند. 1402/11/18|
جنگ تركیبی، جنگ همه جانبه و چند ضلعی است حجتالاسلام نوریجانی اظهار كرد: در جنگ تركیبی رسانه، حوزه سیاسی، اجتماعی، فیزیكی و غیره وجود دارد و همگی یك هدف را دنبال میكنند كه ساقط كردن جناح، گروه یا كشور خاص است؛ یعنی جنگ همه جانبه و چند ضلعی است. 1402/11/18|
جنگ تركیبی؛ جنگهای شناختی را محقق میكند نصیری عنوان كرد: چون جنگ تركیبی یكی از سناریوهایی است كه جنگهای شناختی را محقق میكند و همه هدف، تغییر فرآیند شناختی در ذهن مخاطب است، میتواند ساختارها و مبانی و اعتقادات بنیادین را به حاشیه ببرد. 1402/11/18|
در جنگ تركیبی روایت اول بسیار اهمیت است طیبی بیان كرد: در جنگ تركیبی موضوع مهم بحث روایت اول است وقتی روایت اول از ماجرا ارائه شود و در انتشار اخبار، خط مقدم باشیم روایتهای بعدی مورد توجه قرار نمیگیرند و آنچه دیده میشود روایت اولی است كه ارائه شده است. 1402/11/17|
جنگ تركیبی به وسعت تاریخ و جغرافیا، در زمین سابقه دارد حسین زاده عنوان كرد: جنگ تركیبی یك مفهوم جدید نیست، بلكه به وسعت تاریخ و جغرافیا، در زمین سابقه دارد و مجموعهای از جنگها است و حتی مقوله تغییرات جمعیتی در یك كشور میتواند جنگ ایجاد كند. 1402/11/17|
گفتمان سازی؛ اولین قدم برای داشتن فضای مجازی قوی است سرهنگ رجبی بیان كرد: برای داشتن فضای مجازی قوی و تاثیرگذار بر وحدت جامعه، اولین قدم گفتمان سازی است و باید فضای مجازی در خدمت علم و پژوهش باشد و معنویت و اخلاق در آن متبلور شود. 1402/11/17|
سواد رسانهای و جهاد تبیین خنثیكننده هجمههای سازمانیافته رسانهای هاشمینژاد بیان كرد: شیوههای مختلف علمی وجود دارد برای اینكه رسانهها افكار عمومی را در جهت اهداف خود هدایت كنند، سواد رسانهای، بصیرتافزایی و جهاد تبیین برای خنثیسازی این نوع هجمههای سازمانیافته رسانهای مناسب هستند. 1402/11/17|
برای رسیدن به وحدت باید هدف مشترك ایجاد كرد مزروعی عنوان كرد: اگر مردم در یك موضوعی اجماع داشته باشند تمام تلاش خود را خواهند كرد تا منسجم به هدف مشترك برسند، برای رسیدن به وحدت و همبستگی مردم، باید هدف مشترك را ایجاد یا كشف كرد. 1402/11/16|
برای اثرگذاری در مخاطبین از هوش مصنوعی استفاده میشود مطلبی مطرح كرد: كشورها از هوش مصنوعی در حوزههای مختلفی استفاده میكنند و یكی از آنها بحث اثرگذاری در مخاطبین است كه از طریق اطلاعات كاذب، تشخیص مذاق مخاطب، شیوههای انتشار محتوا و غیره اتفاق میافتد. 1402/11/15|
هوش مصنوعی با جریانسازی مرتبط است بكایی عنوان كرد: هوش مصنوعی به عنوان ابزاری كه میتواند رفتار انسانی را تقلید كند باعث میشود محتواهای تولیدی كاملاً باورپذیر باشند كه در جریانسازی به خصوص در شبكههای اجتماعی تاثیرگذار است. 1402/11/15|
فضای مجازی به سطحبندی نیاز دارد حمزه دستیار در رادیو گفتوگو گفت: زمین بازیِ فضای مجازی حاضر در دست ما نیست و محتواهای مختلف در شبكههای اجتماعی بر اساس خواستهی ما تنظیم نمیشوند. 1400/11/22|
جریان رسانهای به مدیریت جدی نیاز دارد كاوه منگلی در رادیو گفتوگو گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد مربوط به زیست بوم دیجیتال متولی قانونی نداریم. 1400/11/22|
امیدآفرینی از مهمترین موضوعات جهاد تبیین است احمد كارخانه در رادیو گفتوگو گفت: در جهاد تببین ما باید از رسانهها و فضای مجازی استفادهی اخلاقی حداكثری داشته باشیم. 1400/11/22|
فضای سایبری تمام حوزههای زندگی انسان را دربرگرفته است محمد عابدی در رادیو گفتوگو گفت: هر فرد با یك اتصال به اینترنت از طریق هر دستگاهی بخشی از كلاندادههای فضای سایبری را كامل میكند. 1400/11/22|