چرا مخاطب پازل دشمن را تكمیل میكند؟ استاد دانشگاه امام صادق(ع) تاكید كرد به دلیل انتقالِ فهم نادرست توسط رسانه، مخاطب ما تكمیل كننده پازل رسانههای غربی و برهم زننده پازل خودی است. 1403/08/22
رسانه تراز انقلاب؛ چگونه مرزهای دشمن را جابهجا میكند؟ داودی معتقد است رسانه ترازِ انقلاب اسلامی باید حالت محدب بودن خود را در مرزهای حریف بچیند و در این صورت میتوان دشمن را آسیبپذیر كرد. 1403/08/21
رسانه كجكاركرد، ماحصل چیست؟ قائم مقام مركز تامین و تولید محتوای انقلاب معتقد است گسست در سیاستگذاری از سوی نهادهای فرارسانهای، باعث كج كاركردی رسانه و عدم دستیابی به سرمایه اجتماعی پایدار خواهد شد. 1403/08/21
كاركرد رسانه انقلابی چیست؟ كارشناسان در "ساعت 24 ویكدقیقه" معتقدند یكی از رسالتهای مهم در رسانههای انقلابی، تبیین مؤلفههای اصلی گفتمان انقلاب است كه موجب افزایش سرمایه اجتماعی میشود. 1403/07/30
فاصله معنادار برخی رسانههای داخلی از حوزه اخلاق به عقیده پژوهشگر حوزه شناختی برخی رسانهها در كشور دور از اخلاق فعالیت میكنند، چون اینها هنوز درنیافتهاند كه در فضای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نفس میكشند. 1403/07/25
بیبیسی چگونه اعتماد مخاطب را جلب میكند؟ یك پژوهشگر حوزه هنر و رسانه تأكید كرد، بیبیسی مستندهای بسیاری را میسازد كه لزوماً سیاسی نیستند و این گستردگیِ فعالیت و محتوا، باعث اعتماد مخاطب میشود. 1403/07/19
بازگشت به اصول اعتمادآفرین باید خطمشی امروزِ رسانه باشد كارشناسانِ حاضر در برنامة "ساعت 24 ویكدقیقه" معتقدند مبنای فكری جامعه در اصول یكسان است و ازاینرو، شرط لازم برای اعتمادسازی در میانِ سرمایه اجتماعی توسط رسانه، بازگشت به همین اصول است. 1403/07/17
شهروند مدرن كیست/ نظر رهبری چیست؟! كارشناس حوزه راهبردی معتقد است غربیها الگوی شهروند مدرن را به جوانان ما عرضه داشته و ویترین موردنظر خود را هم نشان میدهند كه با الگوی تمدنسازی موردنظر رهبری در تضاد است. 1403/07/04
چرا "سلام فرمانده" ماندگار نشد؟! كارشناس حوزه شناختی با ذكر مثالی از مانایی تولیدات رسانهای، از عدم ظرفیتسنجی سرود "سلام فرمانده" و راز ماندگار نشدن آن سخن گفت. 1403/07/01
اربعین؛ بزرگترین تجمع شناختی یك كارشناس حوزه رسانه معتقد است اتمسفر امام حسین(ع) یكی از بزرگترین حوزههای شناختی در عالم است. 1403/06/27
اعتمادزایی؛ اولویت رسانه در بحرانها كارشناسان در برنامه "ساعت 24 ویكدقیقه" معتقدند اعتماد آفرینی در جامعه باید توسط آن دسته از رسانههایی اتفاق افتد كه قرار است در زمان بحران هم نقش آفرین باشند. 1403/06/25
رسانه باید در كنار سیاست بایستد مدیركل پژوهشِ خبرگزاری ایرنا با اعتقاد بر این كه نگاه حكمرانی باید به سمت رسانه سوق پیدا كند، گفت: رسانه باید در كنار سیاست و اقتصاد بایستد. 1403/06/20
رسانه و تولید گفتمانی جدید برای رسیدن به حكمرانی خردمندانه جدول پخش رادیو گفتوگو كلان سرفصلهای حكمرانی خردمندانه را با حضور كارشناسان و صاحبنظران بررسی میكند. 1403/06/11
مسیر تكاملیافتگی از رسانه میگذرد كارشناس حوزه رسانه بر این باور است مسئولان باید ظرفیت نقد داشته باشند و رسانه نباید مداح و ستایشگر مسئولان باشد؛ چون در این صورت كشور رشد نخواهد كرد. 1403/06/10
وقتی معیشت دستوپای رسانه را میبندد سردبیر روزنامه هممیهن معتقد است تا زمانی كه شرایط اجتماعی و اقتصادی مخاطب را بهبود نبخشیم، اقدامات تبلیغاتی در رسانه، موجب ارتقای سطح تحمل مخاطب نمیشود. 1403/06/07
قبض و بسط رسانه امید را نابود میكند كارشناسان این برنامه معتقدند؛ بدترین حالت در رسانه، قبض و بسط و ذبح شریعت است كه مفهوم ولایت، عدالت، امید و سبك زندگی را تغییر میدهد. 1403/06/02