فرحناز مینایی پور گفت: اداره كل انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش، آموزشهای مجازی را برای اولیا در نظر گرفته و هر هفته یك موضوع آموزشی را به آنها ارائه میدهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسكانیوز)، فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در برنامه «گفتگوی علمی» اظهار كرد: ما هم اكنون حدود 15 میلیون دانش آموز و 30 میلیون هم اولیا داریم كه این تعداد دانش آموز را تحت پوشش قرار میدهند.
وی با اشاره به نقش كلیدی اولیا در تعمیق یادگیری دانش آموزان گفت: نقش خانوادهها به ویژه مادران در این دوران كرونایی كه دانش آموزان بیشترین وقت خود را در منزل سپری میكنند و مجازی درس میخوانند بسیار پررنگ تر و بیشتر شده است.
مینایی پور با اشاره به برنامه ریزیها برای ارائه آموزش به اولیای دانش آموزان گفت: اداره كل انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش، آموزشهای مجازی را برای اولیا در نظر گرفته و هر هفته یك موضوع آموزشی را به آنها ارائه میدهد.
مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: اكثر آموزشهای انجمن اولیا و مربیان در سطح عمومی و درباره چگونگی تعلیم دادن و رفتار كردن با دانش آموزان در منزل است.
وی با اشاره به اهداف اصلی از اجرای طرح «آموزشهای گفتگو» گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری طی سه سال اخیر به این نتیجه رسید كه میزان گفتگو در خانوادهها بسیار كاهش یافته بطوریكه قبل از كرونا در شبانه روز 20 دقیقه میرسید و لذا برنامه ریزیهای صورت داد تا میزان این گفتگوها بیشتر شود.
همچنین در ادامه این برنامه، حسن جمشیدی نژاد نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه 2 شهر تهران، مشاركت اخیر اولیا در سیاستگذاریهای انجمن را مثبت ارزیابی كرد و گفت: این مشاركتها باید ادامه پیدا كند اما معضل اصلی ما این است كه معمولاً والدین در برنامه ریزیها برای اولیا و مربیان فراموش میشوند.
وی با بیان اینكه جای نظرسنجی از اولیا درباره سیاستهای كلان آموزشی و كتب درسی فرزندان خالی است گفت: در این هفت سالی كه بنده با آموزش و پرورش همكاری دارم هیچ وقت نظر منِ پدر درباره كتب درسی فرزندم و سیاستهای كلان پرسیده نشده است.
نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه 2 شهر تهران تأكیدكرد: والدین باید در سیاست گذاریهای كلان آموزشی حضور داشته باشند و در مقابل، باید به والدین هم آموزشهای مهارتی و چگونه رفتار كردن با فرزندان ارائه شود.
جمشیدی نژاد گفت: شاید وظایف انجمن به اولیا و مربیان آموزش داده نمیشود كه این مشكل را هم میتوان از طریق بستههای آموزش مجازی حل و وظایف را برای آنها تبیین كرد.
نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه 2 شهر تهران با تأكید بر اینكه مطالبه گری با با پرخاشگری متفاوت است اظهاركرد: یكی از مشكلات ما این است كه والدین مطالبه گر مناسبی نیستند و یا اصلاً مطالبه گر نیستند زیرا روند این كار را یاد نگرفتهاند.