خبرگزاری آریا: تبانی شرکت‌های بسته‌بندی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای

خبرگزاری آریا- مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: برخی شرکت‌های تولیدی با فروشگاه‌ها تبانی می‌کنند و قیمتی بالاتر از قیمت مصرف کننده را در نظر می‌گیرند.

1399/09/12
|
12:10

به گزارش خبرگزاری آریا، محمدعلی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: مصداق دیگر این موضوع، درج دو قیمت متفاوت بر روی یک کالای تولیدی یکسان از یک کارخانه است؛ به این معنا که کالای با قیمت بالاتر را به فروشگاه‌های طرف قرارداد خود و کالای با قیمت پایین‌تر را به سوپری‌ها و سایر مغازه‌ها می‌فروشند.

وی دو گروه تولیدکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در این موضوع مقصر و دخیل دانست و گفت: این دو بخش با هم تبانی می‌کنند که این کار انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: برخی شرکت‌های تولیدی با فروشگاه‌ها تبانی می‌کنند و قیمتی بالاتر از قیمت مصرف کننده را در نظر می‌گیرند بطوریکه حتی بعد از تخفیف 10 و 20 درصدی هم قیمت کالا از قیمت واقعی خودش بالاتر است.

اسفنانی بازار جامعه با تأکید بر لزوم مدیریت اقتصاد جامعه افزود: اگر بنا باشد کسی با صداقت فروش و تولید داشته باشد، اما در بازار جایی برای او نباشد و بلکه بازار در اختیار کسانی باشد که تخلف می‌کنند شایسته اقتصاد اسلامی نیست و به همین دلیل هم تعزیرات به این قضیه ورود کرده است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از انجمن‌ها و اتحادیه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای درخواست کرد که جلوی این تخلفات را بگیرند.

وی عنوان کرد: ما به صورت مصداقی برخی کارخانه‌های بسته بندی به ویژه در حوزه حبوبات را بررسی کردیم و رقم‌ها دقیق موجود است.

به عنوان مثال یک کارخانه بسته بندی، لوبیا چیتی درجه 4 را به عنوان لوبیا چیتی درجه یک بسته بندی و برای هر یک کیلو یا 900 گرم آن هم مبلغ 39 هزار تومان را درج کرده و البته این قیمت مربوط به چند ماه قبل است که لوبیا چیتی ارزانتر بوده است.

وی برخورد قضایی با فروشگاه‌های متخلف در این حوزه را قطعی دانست و گفت: ما این آمادگی را داریم که اسناد و مدارک این موضوع را منتشر و حتی اسم فروشگاه متخلف و نوع تخلف آن را هم اعلام کنیم، اما خود اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم باید در این مورد نظارت و همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفتگو، اسفنانی از مردم درخواست کرد که صرف مشاهده تخفیف در هر جایی اعتماد نکنند و رسانه‌ها هم از تبلیغ هر نوع کالا و بیان هر نوع تخفیف‌ها که گاهی اوقات غیرواقعی است، خودداری کند.

دسترسی سریع