معاون كل وزارت بهداشت گفت: ایجاد اعتماد و حس خوب بین ارائهكنندگان و دریافتكنندگان خدمت موجب افزایش میزان موفقیت خدمات و كاهش بار مراجعات و هزینههای سیستم بهداشت درمانی خواهد شد.
به گزارش جامجم، ایرج حریرچی در برنامه صبح و گفتوگو با موضوع ترویج فرهنگ قدردانی بین پزشكان افزود: رابطه بین پزشك و بیمار و هر نوع مراقب سلامت و ارائهكننده خدمات اعم از بهورز، پرستار، پزشك عمومی و پزشك متخصص بر مبنای اعتماد متقابل بین آنها شكل میگیرد.
وی افزود: اگر بیمار یا درخواستكننده خدمتی نباشد، فرصت ارائه خدمت و انجام فعالیتها هم از ما سلب خواهد شد؛ لذا ما هم قدردان مراجعهكنندگان هستیم.
حریرچی با اشاره به افزایش استانداردهای سلامت بهویژه حوزه خدمات بهداشتی در روستاها، بیان كرد: این توفیق به مدد فعالیت بهورزان، پزشكان خانواده و ماماهای مستقر در روستاها بهدست آمده است. علاوه براین، مراقبان سلامت در حاشیه شهرها نیز با وجود تمام سختیها، شاخصهای بهداشتی حاشیه شهر را به خود هسته مركزی شهر نزدیك كردهاند.