در حوزه های شهری نتوانسته ایم حتی به مسئله اقتصاد مقاومتی نزدیك شویم متخصص حوزه معماری گفت: در حوزه های شهری نتوانسته ایم حتی به مسئله اقتصاد مقاومتی نزدیك شویم چه برسد به اینكه بگوییم اهداف آن محقق شده است. 1396/03/20|
هنوز جوهره اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری شناخته نشده است رئیس انجمن مفاخر معماری ایران گفت: هنوز جوهره اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری شناخته نشده و مدیران شهری ما در همه شهرها درگیر مسایل روزمره هستند. 1396/03/20|
اصلی ترین مانع بهره وری در ایران فرهنگ كار آفرینی است استاد مدیریت استراتژیك در خصوص موانع بهره وری در ایران اظهار داشت: پایین بودن سطح تكنولوژی، عدم مهارت نیروی انسانی در سازمان ها، فشارهای خارجی، قوانین و مقرراتی كه در كشور برای كار آفرینی وجود دارد . 1396/03/20|
بررسی راهكارهای بهره وری با رویكرد علمی دكتر معصومه آقاپور علیشاهی اظهار داشت: تحریم ها، كاهش فرهنگ كار، حمایت های نابه جا و وضع قوانین بدون توجه به شرایط باعث شده اند بهره وری ما با شاخص های چشم انداز همخوانی نداشته باشد. 1396/03/17|
توسعه علمی در كشور نیازمند ترویج فرهنگ در مراكز علمی است عضو هیئت علمی دانشكده روابط بین الملل گفت: اگر قرار است توسعه علمی داشته باشیم باید فرهنگ در مراكز علمی ما اجرا شود. 1396/03/17|
دانشگاه ها باید بر اساس اولویت های كشور و جهان به تغییر رشته ها توجه كنند دكتر سیف الدین گفت: باید رسالت جدید دانشگاه های این باشد كه بر اساس اولویت های كشور و جهان بعضی از رشته ها را كم رنگ و بعضی از رشته ها را بیشتر كنند تا جریان علمی اساتید اتفاق بیافتد و متناسب با نیاز جامعه و نیاز دنیا پیش برویم. 1396/03/16|
پژوهش در كشور به امری فانتزی تبدیل شده است دكتر محمد عسگریان اظهار داشت: پژوهش در بسیاری از مواقع در كشور ما به امری فانتزی تبدیل شده است و یك امر زیرساختی و حیاتی برای كشور ما نیست و یكی از دلایلش نفت است وقتی بودجه ما نفتی باشد نیازی به پژوهش وجود ندارد. 1396/03/16|
پژوهش در كشور متولی كلان و یكپارچه ندارد/ بسیاری از مسئولان معنای دقیق پژوهش را نمی دانند دكتر معصومی اظهار داشت: پژوهش در كشور متولی كلان و یكپارچه ندارد بسیاری از كسانی كه در جایگاه های مختلف، خارج از دانشگاه ها مسئولیت پژوهش را دارند، معنای پژوهش را به آن معنایی كه باید بدانند، نمی دانند. 1396/03/16|
مقالاتی كه در كشور تولید می شود مشكلی از صنعت را حل نمی كنند مدیركل پژوهشی دانشگاه امیركبیر گفت: مقالاتی كه در كشور تولید می شود عموما به حوزه صنعت مرتبط نیست و به همین دلیل مشكلی از صنعت را حل نمی كنند. البته در غرب نیز همینطور است و بسیاری از مقالات قرار نیست همان موقع در صنعت مصرف شوند. 1396/03/12|
دستیابی به جایگاه علمی نخست در منطقه از اهداف مقاله نویسی در ایران است معاون پژوهشی گروه ایمونولوژی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: اسناد بالادستی زیادی وجود دارد كه مسیر و اهداف كشور را در حوزه پژوهش و مقاله نویسی مشخص می كند كه همه آنها چرایی پژوهش را در ایران مشخص می كنند. 1396/03/11|
شركت "شایان فناوران آمیتیس" نمونه بارز شركت های دانش بنیانی است كه مورد حمایت مسئولین قرار گرفته است شهاب الدین شیرین گفت: این شركت و شركت هایی شبیه به ما كه با حمایت شركت آب و فاضلاب استان تهران در حال تجاری سازی ایده ماشین مكانیزه حفاری تونل است، نمونه بارز شركت های دانش بنیانی هستند كه توسط مسئولین مورد حمایت قرار گرفته اند. 1396/03/10|
ایده بازار و فن بازار؛ اقدام عملی شركت آب و فاضلاب برای اتصال دانشگاه به صنعت است مدیر ناحیه سه شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: شركت آب و فاضلاب یك نمونه عملی از نزدیك كردن دانشگاه به صنعت ارائه داده است و پژوهش های صورت گرفته نیز نتایج بسیار خوبی داشته به طوری كه در مسئله ایده بازار و فن بازار آن را كاملا مشاهده می كن 1396/03/10|
نقشه راه مدارس هوشمند مبتنی بر ابزار و نیروی انسانی نیست مشاور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه نقشه راه مدارس هوشمند كاملا منعطف است، عنوان داشت: اگر كسی یك سایت راه اندازی كند می توانیم اطلاق كنیم كه این مدرسه در گام های نخست هوشمندسازی است. 1396/03/10|
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اطلاعاتی در رابطه با مدرسه هوشمند ندارند! عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: درسی به نام آی.تی یا فناوری یا رسانه در مباحث درسی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان وجود دارد كه با مقدمات فنآوری آشنا می شوند اما در رابطه با اصل مدرسه هوشمند هیچ اطلاعاتی ندارند. 1396/03/10|
باید به دنبال تولید ابزاری هایی در جهت تولید محتوای كمك آموزشی باشیم مدرس تولید محتوای الكترونیكی گفت: شركت ها نباید مانند ابزار كمك آموزشی، محتوا تولید كنند. شركت ها امروز باید قطعات و ابزارك هایی را تولید كنند كه تولید محتوا را برای معلم آسان كند. 1396/03/08|
آموزش و پرورش تسلطی بر استفاده از فناوری برای كودكان در خانواده ها ندارد مشاور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هیچ تسلطی بر استفاده از فناوری در دوران كودكی در خانواده ها ندارد و هنگامی كه دانش آموز با یكسری پیش فرض ها وارد مدارس هوشمند می شود، بر اساس همان پیش فرض ها رفتار می كند. 1396/03/08|