برنامهریزی بر مبنای عدالت موجب پیشرفت جامعه میشود شكرانی در رادیو گفتوگو گفت: در ادبیات اسلامی و ایرانی از رویكرد عدالت به شدت غفلت شده در حالیكه اگر بر مبنای عدالت برنامهریزی شود، نفعی كه جامعه میبرد و پیشرفتی كه در جامعه رخ میدهد به مراتب بیشتر خواهد بود. 1402/02/14|
تعارضات بین خانواده و مدرسه از موانع انتقال فرهنگ توسط معلمان است ثقفی در رادیو گفتوگو گفت:بخش مهمی از عدم موفقیت آموزش و پرورش و معلم در انتقال درست فرهنگ به دانش آموزان به دلیل تعارض بین معلم با پدرها و مادرهاست. 1402/02/14|
آینده كشور در سایه نظام آموزش و پرورش ساخته میشود عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در رادیو گفت و گو آموزش و پرورش را یك نهاد محوری برای جامعه برشمرد و گفت: میتوان آینده جامعه را از طریق نظام آموزش و پرورش ساخت و موجبات پیشرفت كشور را فراهم كرد. 1402/02/13|
جامعه معلمان، صنف لازم دارند كارشناس ارشد مسائل آموزشی گفت: باید مانند نظام پزشكی، برای معلمان نیز صنف تشكیل داد تا مشكلات و مطالبات در آنجا مطرح شود. 1402/02/13|
معلمان، مجاهدان تعلیم و تربیت هستند افشانی در رادیو گفت و گو معلمان را مجاهدان تعلیم و تربیت خواند و گفت: معلمان با تمام كمیها و كاستی مجاهدت میكنند و ذرهای در كار خود كم نمیگذارند. 1402/02/13|
معلم، پیشران جامعه دانش بنیان برنامه گفتگوی فرهنگی، 13 اردیبهشتماه با موضوع معلم، پیشران جامعه دانش بنیان تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتوگو میشود. 1402/02/13|
خطاب به وزیر منتخب آموزشوپرورش: شأن معلم حفظ شود حاجیپور در رادیو گفتوگو اظهار كرد: هر شخصیتی كه بناست سكان آموزشوپرورش را بگیرد باید در راستای اجرای قانون رتبهبندی معلمان همت گماشته و تعهد محكمی را به مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ شأن معلم بدهد. 1402/02/12|
كمبود 200 هزار نفری معلم/ رشته معلمی را باید جذاب نشان دهیم امرایی در رادیو گفت وگو با اشاره به كمبود 200هزار نفری معلمان در آموزش و پرورش گفت:باید به روزی برسیم كه رتبههای زیر هزار كنكور به رشته معلمی بروند. اگر رشته معلمی را در ظاهر جذاب نشان دهیم، گرایش دانش آموزان نیز به این رشته بیشتر خواهدشد. 1402/02/12|
توزیع درست فرهنگی میتواند جامعه را به سمت فضیلتهای اخلاقی ببرد عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: در شاخصهای عدالت فرهنگی باید بازتعریف انجام دهیم و استانداردها را جابهجا كنیم تا توزیع فرهنگی به درستی در كشور اجرا شود چرا كه میتواند جامعه را به سمت فضیلتهای اخلاقی پیش ببرد. 1402/02/12|
آموزش و پرورش و اعتلای فرهنگ برنامه گفتگوی فرهنگی، 12 اردیبهشتماه با موضوع آموزش و پرورش و اعتلای فرهنگ تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتوگو میشود. 1402/02/12|
انتقال فعالیتهای فرهنگی از فضای بسته به باز موجب عدالت فرهنگی میشود قاسمی در رادیو گفت و گو گفت: یكی از موارد مهم حوزه فرهنگ این است كه باید فعالیتهای فرهنگی كه میتواند موجب عدالت محوری شود، از فضاهای بسته به فضاهای بیرون انتقال داد. 1402/02/11|
معلم و مسئولیت حاكمیت نسبت به نقش و جایگاه او برنامه گفتگوی فرهنگی، 11 اردیبهشتماه با موضوع معلم و مسئولیت حاكمیت نسبت به نقش و جایگاه او تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتوگو میشود. 1402/02/11|
حفظ پویایی شعر در گرو پیشروی با مسائل جامعه است پروانی در رادیو گفت و گو گفت: اگر شعر می خواهد پویایی خود را حفظ كند باید مانند هر چیزی همپا با سایر موضوعات جامعه پیش رفته و پوست اندازی كند و در غیر این صورت مخاطبان آن كاهش خواهند یافت. 1402/02/06|
آثار ترجمه شده روی تالیف سایه انداخته جهانگیریان در رادیو گفت و گو گفت: سال پیش بین ترجمه و تالیف توازن وجود داشت اما در سالهای اخیر وزن آن بر هم خورده و آثار ترجمه شده روی آثار تالیفی سایه انداخته است. 1402/02/06|
نسل جوان تمایلی برای نویسندگی ندارد سادات سركی در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به آسیبهای كتابهای ترجمه شده بر بازار داخل گفت: نسل جوان به سمت نویسندگی نمیرود چرا كه با تخریب این فضا، بازار از بین میرود لذا تا چند سال آینده با خلأ نویسنده روبه رو میشویم. 1402/02/06|
تعامل فرهنگی با تجاوز فرهنگی فرق دارد/ آثار ذبح اخلاقی، تعامل فرهنگی نیست حجت الاسلام سبحانی نسب در رادیو گفت و گو گفت: با آثار ترجمه شده نامناسب ذائقه تغییر میكند و نمیتوان آن را تغییر دهد و نتیجه همین ذائقه نامناسب به نیاز تبدیل میشود. لذا در آثار ذبح اخلاقی تعامل فرهنگی نیست. 1402/02/06|