زبان فیلم مستند برای روایت تاریخ معاصر كارا و جدی است یك نویسنده سینما اظهار داشت: به دلیل كمبود ذهنیت تاریخی یا عدم استقبال مردم از كتب تاریخی، سینمای ساخته شده بر اساس روایت های تاریخی نیز مورد بی توجهی قرار می گیرد. 1397/02/01|
درام در سینما اولویت بسیار بالایی نسبت به تاریخ دارد منتقد سینما اظهار داشت: متاسفانه تصور بسیاری از سینماگران از روند اقتصادی سینمای ایران همانند كار یك سوپرماركت است، به طوری كه همه انتظار دارند با كمترین هزینه ی تولید مقداری از سود مالی را نصیب خود كنند. 1397/02/01|
فیلم سینمایی فراری از جریان اكران نوروزی خارج شده است یك منتقد سینمایی اظهار داشت: فیلم سینمایی فراری همواره برای موفقیت در فروش نیازمند تبلیغاتی خلاقانه بود، به طوری كه از تمامی ظرفیت های فیلم استفاده شود. 1397/01/26|
وضعیت امروزی سینمای ایران شفاف نیست یك منتقد سینمایی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت هایی كه فیلم سینمایی فراری داشت طبیعی بود كه سینماداران مختلف برای اكران این فیلم استقبال و اشتیاق بسیار زیادی داشته باشند، چنین اتفاقی در اكران نوروزی نیفتاد. 1397/01/26|
بسیاری از شهرستان های ایران یك سالن سینما دارند تهیه كننده فیلم لونه زنبور اظهار داشت: تبلیغات دهان به دهان این فیلم در سطح جامعه باعث شد تا مردم از هفته دوم اكران نوروزی استقبال بسیار خوبی از این فیلم به عمل آورند. 1397/01/18|
فیلم سینمایی یك كالای فرهنگی است تهیه كننده فیلم سینمایی خرگیوش اظهار داشت: در سال حمایت از كالای ایرانی شایسته است كه فیلم های سینمایی به عنوان یك كالای فرهنگی مورد توجه ویژه قرار بگیرند. 1397/01/18|
اقتصاد سینمای ایران شفاف نیست یك منتقد سینما اظهار داشت: در حال حاضر منابع مالی بسیاری از فیلم های سینمایی تولید شده در كشور در هاله ای از ابهام قرار دارند، به طوری كه این ابهام همواره آمارهای فروش فیلم ها را نیز دچار اشكال می كند. 1397/01/18|
مشكلات اكران فیلم در ایران ساختاری هستند یك منتقد سینما اظهار داشت: در حال حاضر بخش مهمی از سرمایه ی فیلم های مهم و پرفروش غیر ایرانی صرف هزینه بازاریابی می شود، تا به حداكثر فروش خود می رسد. 1396/12/26|
قیمت بلیط میزان فروش فیلم های نوروزی را مدیریت می كند سردبیر ماهنامه نقد سینما اظهار داشت: متاسفانه افراد تصمیم گیر در حوزه ی افزایش یا كاهش سرگروه های اكران از مسئولیت و تصمیم خود در خصوص افزایش سرگروه های اكران شانه خالی می كنند. 1396/12/26|
سینمای ایران در دست مافیای خاص قرار گرفته است یك تهیه كننده سینما اظهار داشت: در حال حاضر 4 شركت یا نهاد خاص در حوزه ی فیلم سازی و پخش فیلم سالن های سینمایی كشور را در دست گرفته اند. 1396/12/19|
احساس نیاز به دیده شدن دلیل حضور در فضای مجازی یك كارشناس فضای مجازی اظهار داشت: امروزه برخی از كارگردان ها و تهیه كنندگان سینما بازیگران خود را با توجه به صفحه ی شخصی آن فرد در شبكه اینستاگرام انتخاب می كنند. 1396/12/19|
بازار سینمای ایران امروزه بسیار حقیر و كوچك است یك تهیه كننده سینما اظهار داشت: امروز فعالین سینما باید با ساز و كارهایی دقیق شركت های بزرگ فیلم سازی را مجبور كنند تا یكی از فعالیت های پخش، تولید یا سالن داری را انجام داده و از باقی فعالیت ها دست بكشند. 1396/12/12|
اقتصاد سینمای ایران مانند اقتصاد كشور نفتی است یك منتقد سینما اظهار داشت: متاسفانه امروزه بسیاری از كارگردان ها و تهیه كنندگان ایرانی به كارمندان سینما مبدل شده اند، به طوری كه تهیه كننده و كارگردان دیگر روند سرمایه گذاری و ریسك سرمایه گذاری را طی نمی كند. 1396/12/12|
متاسفانه سینمای ایران تولید كیفی ندارد یك منتقد سینما اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر علاقه ی بسیار زیادی به سینما و سینما رفتن دارند، اما ساختار معیوب امروزی سینما مخاطبان خود را به رقم تقریبی 2 میلیون نفر محدود كرده است. 1396/12/12|
ساز و كار تصمیم گیری شورای نمایش فیلم مشخص نیست یك منتقد سینما اظهار داشت: میزان قدرت و نفوذ كارگردان، تهیه كننده و عوامل و سازندگان یك فیلم سینمایی امروزه در نحوه و مدت اكران آن فیلم موثر است، به طوری كه این تاثیر در تمامی مراحل اكران نقش خود را دارد. 1396/12/05|
سینمای امسال با كاهش مخاطب مواجه شد یك منتقد سینما اظهار داشت: تمامی فیلم های پر فروش امسال را فیلم هایی با ژانر كمدی تشكیل می دهند، در حالی كه سال گذشته فیلم های پر فروش ایران از ژانرهای متنوعی برخوردار بودند. 1396/12/05|