رتبه پنجم ایران از نظر بهرهمندی علمی رئیس انجمن ژنتیك ایران با بیان اینكه ایران از نظر بهره مندی علمی در دهك پنجم و ششم دنیا قرار دارد، افزود: كشور ما با یك درصد از مساحت و جمعیت جهان، از نظر تولید دانش نیز در دهك دوم قرار دارد. 1399/10/24|
نقش موثر نظام رتبهبندی در كیفی شدن دانشگاهها عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) گفت: امروزه نظام رتبه بندی نقش موثری در مطابقت دانشگاهها و موسسات علمی با استانداردهای دنیا و كسب شهرت دارد. 1399/10/24|
رتبهبندی دانشگاهی در جهان، بایدها و نبایدها برنامه گفتگوی علمی، بیستوسوم دیماه با حضور كارشناسان به بررسی رتبهبندی دانشگاهی در جهان، بایدها و نبایدها میپردازد. 1399/10/23|
جای خالی برنامه صبحگاهی و تربیتبدنی در شبكه «شاد» یكی از مدیران مدارس تهران گفت: جای برنامه صبحگاهی، برنامه بهداشت و تربیت بدنی در شبكه شاد خالی است و این شبكه باید برای دانش آموزان محیط شادی باشد. 1399/10/23|
راهاندازی مركز آموزش مجازی ضروری است مدیر یكی از مدارس تهران گفت: آموزش و پرورش میتواند مانند سایر موسسات آموزشی در بستر سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، یك مركز آموزش مجازی را با رویكرد آموزش مجازی و الكترونیكی طراحی و راه اندازی كند. 1399/10/23|
اعلام نیاز 61 درصد دانش آموزان به مشاورههای مختلف عضو شورای نظارت آموزش و پرورش منطقه 5 تهران بیان كرد: 61 درصد دانش آموزان در دوران كرونا، برای مشاورههای مختلف اعلام نیاز نموده و 12 درصد هم نیاز شدیدی به مشاوره پیدا كردند. 1399/10/22|
شبكه «شاد» محیط جذابی نیست یك مدیر مدرسه گفت: شبكه شاد برای دانش آموزان محیط مفرح و جذاب نیست و لذا باید بستری فراهم شود تا فضایی هم برای انتقاد مخاطبان از این شبكه وجود داشته باشد. 1399/10/22|
الزامات آموزش مجازی در دوران كرونا برنامه گفتگوی علمی، بیستویكم دیماه با حضور كارشناسان به بررسی الزامات آموزش مجازی در دوران كرونا میپردازد. 1399/10/21|
راهكارهای تقویت اجرای سند تحول بنیادین كامرانیان در رادیو گفتوگو بیان كرد: آموزش و پرورش باید به مدیران مدارس آزادی عمل دهد تا آنها بتوانند سند را به تناسب اقلیم، فرهنگ، قومیت و شرایط جغرافیایی و اجتماعی مدارس اجرا كنند. 1399/10/21|
كنكور محوری، ضدّ سند تحول بنیادین است مدیر یك مدرسه با بیان اینكه نمره محوری و كنكور محوری در مدارس اجازه اجرای سند تحول در مدارس را نمی دهد، گفت: كنكور ضد سند تحول است. 1399/10/21|
اجرای سند تحول با بودجه ناچیز آموزش و پرورش غیرممكن است یك پژوهشگر اجرای سند تحول بنیادین را با این روند كاهشی بودجه آموزش و پرورش از بودجه كل كشور غیرممكن دانست و گفت: نمایندگان مجلس بودجه آموزش و پرورش را افزایش دهند. 1399/10/20|
رتبهبندی معلمان احتمالاً از مهر 1400 اجرایی میشود مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش از پیگیری بحث رتبه بندی معلمان توسط مجلس و تأیید نهایی آن در كمیسیون خاص دولت خبرداد و گفت: رتبه بندی معلمان احتمالاً از مهر سال آینده اجرایی خواهدشد. 1399/10/20|
نقش بودجه آموزش و پرورش در رشد و تعالی آن و توسعه كشور برنامه گفتگوی علمی ، هفدهم دیماه با حضور كارشناسان به بررسی نقش بودجه آموزش و پرورش در رشد و تعالی آن و توسعه كشور میپردازد. 1399/10/17|
آزمون استعداد در آموزش و پرورش كاملاً بومی است رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در حال حاضر آزمون استعداد در آموزش و پرورش كاملاً بومی سازی شده و علاوه بر سنجش هوش كلامی، هوش فضایی و بصری را هم سنجش می كند. 1399/10/16|
هدایت تحصیلی كنونی مطابق با سند تحول نیست رئیس اداره آموزش متوسطه دوره اول و دوم آموزش و پرورش شهر تهران بیان كرد: بر اساس سند تحول، نظام جامع هدایت تحصیلی باید از مقطع ابتدایی طراحی شود. 1399/10/16|
والدین «همیار معلم» محسوب میشوند رئیس اداره آموزش متوسطه دوره اول و دوم آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با غیرحضوری شدن آموزشها و انتقال كلاس درس از مدرسه به درون خانهها نقش والدین هم به مراتب پررنگتر و به «همیار معلم» تبدیل شد. 1399/10/15|