مردمی شدن امر تبلیغات، رویكرد جدید سازمان تبلیغات است مسئول شبكه مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی در رادیو گفت و گو گفت: سازمان تبلیغات به دنبال این است كه مردم به عنوان مبلغ، تبلیغات را به عهده گیرند و سازمان نقش حمایتگری داشته باشد. 1400/04/01|
ارزیابی دغدغههای مردم و هیئتهای مذهبی برای ارتقاء كمی و كیفی حجت الاسلام دكتر علی علمی گفت: از 20 روز پیش به دنبال ارزیابی دغدغههای مردم و هیئتها هستیم تا در محرم 1400 با كمترین درگیری با كرونا و سایر شرایط مواجه باشیم. 1400/04/01|
بیمه شدن نظام اسلامی در گرو پاسخ روحانیت به شبهات فضای مجازی است یك استاد حوزه و دانشگاه در رادیو گفت و گو گفت: روحانیت اگر بخواهند نظام را بیمه كنند و حقیقتاً برای اسلام كار كنند باید به شبهات در این فضا پاسخ دهند. 1400/03/31|
تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برنامه گفتگوی فرهنگی، سی و یكم خرداد به بررسی موضوع تبلیغ و اطلاع رسانی دینی می پردازد. 1400/03/31|
پرورش انسان كاریكاتوری در نبود حاكمیت در فضای مجازی یك استاد حوزه و دانشگاه از ضرورت وجود حاكمیت روی فضای مجازی یاد كرد و گفت: اعمال حاكمیت در این فضا، سیرهی عُقلایی است و نبود آن موجب رشد انسانی كاریكاتوری و ضربه پذیر خواهد بود. 1400/03/31|
ارتقای فرهنگ در گرو مطالبه مردمی است روح الله عبداللهی در رادیو گفت و گو ارتقای فرهنگی را در گرو مطالبه دانست و گفت: : مسائل فرهنگی طولانی مدت هستند و باید این حوزه به نخبگان و كارشناسان مربوط واگذار شود. 1400/03/30|
پیری جمعیت؛ اَبَر چالش فرهنگی امیرحسین بانكی پور فرد پیری جمعیت را اَبَر چالش فرهنگی پیش رو عنوان كرد و گفت: پیری جمعیت، سیاه چالهای است كه 20 سال آینده دورن آن گرفتار میشویم و تنها راه علاج آن، حمایت اساسی از خانواده است. 1400/03/30|
وظیفه و نقش روحانیت در فضای مجازی برنامه گفتگوی فرهنگی، سیام خرداد به بررسی موضوع وظیفه و نقش روحانیت در فضای مجازی می پردازد. 1400/03/30|
امامزادهها، مخاطبان وسیعتری نسبت به مساجد دارند حجت الاسلام سید محمدكاظم موسوی متقی در رادیو گفتوگو گفت: عمده مخاطبان مسجد از قشر متدین با سن میانسال و بالاتر و با انگیزه كسب معارف دینی و ثواب هستند در حالی كه امامزادهها با تعداد كمتر از مساجد، پذیرای تمام اقشار جامعه با هر سنی هستند. 1400/03/29|
مردم؛ صاحبان اصلی امامزاده ها/ بقاع متبركه، بنگاه اقتصادی نیستند عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی در رادیو گفتوگو اذعان كرد: امامزاده نباید یك بنگاه اقتصادی باشد و هر كس به دنبال كسب درآمد از آن باشد كه این یك گناه سیاسی است بلكه مردم صاحبان اصلی آنها هستند. 1400/03/29|
هفت چالش فرهنگی برای دولت سیزدهم برنامه گفتگوی فرهنگی، بیست و نهم خرداد به بررسی موضوع هفت چالش فرهنگی برای دولت آینده می پردازد. 1400/03/29|
كپشن نویسی در فضای مجازی به جای نوشتن كتاب حمید بابایی گفت: امروزه برخی نویسندگان به جای نوشتن داستان، به سمت كپشن نویسی در فضای مجازی رفتهاند و بجای آنكه نویسنده روی فضای مجازی اثرگذار باشد، برعكس شده است. 1400/03/26|
خروجی ناملموس داستان/ نیاز به تبلیغات و تولیدات موازی برای تفهیم آن به مخاطب به عقیده یك نویسنده، مخاطب به تنهایی نمیتواند در مورد متن تصمیم گیری كند چرا كه خروجی داستان ملموس نیست؛ بنابراین یك كالای فرهنگی به شدت به تبلیغات، حاشیه، نقد و تولیدات موازی نیاز دارد تا آن را به مخاطب نشان دهد. 1400/03/26|
ظرفیتهای فرهنگی امامزادهها و بقاع متبركه برنامه گفتگوی فرهنگی، بیست و ششم خرداد به بررسی موضوع ظرفیتهای فرهنگی امامزادهها و بقاع متبركه می پردازد. 1400/03/26|
نبود یك الگوی بومی در مدیریت شهری/ ضعف سیاستگذاریها در این حوزه معاون فرهنگی هنری امور استانهای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در رادیو گفت و گو عنوان كرد: نبود یك نظریه بومی، تعلق خاطر نداشتن مردم به شهرها، مشكلات مالی، سیاسی و هویتی از چالشهای مدیریت شهری است. 1400/03/25|
فضاهای مدرن ساخته شده در شهر، آن را از هویت خارج كرده است فرشاد مفاخر در رادیو گفت و گو گفت: امروزه بافتهای شهری به نحوی ساخته شده كه مراكز مذهبی ساعات زیادی بدون استفادهاند و فضاهای مدرن ساخته شده، شهر را از هویت خارج كرده است. 1400/03/25|