اذعان رسانههای فارسی زبان بیگانه به پیچیدگی حمله ایران به اسرائیل اذعان رسانههای فارسی زبان بیگانه به پیچیدگی حمله ایران به رژیم صهیونیستی؛ گنبد آهنین توانایی این نبرد را ندارد! 12 روز پیش
همگفتار | نقش تبلیغاتی رسانهها در انتخابات فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر مجید قنبری | كارشناس سواد رسانهای 2 ماه پیش
همگفتار | آشنایی با روند مواجه رسانههای بیگانه با انتخابات ایران فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر علیرضا داودی | تحلیلگر ارشد رسانه 2 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | شخصستیزی رسانهها در ایام انتخابات در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به چگونگی شخصستیزی رسانهها در ایام انتخابات میپردازد. 2 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | اهمیت بار معنایی واژههای مورد استفاده در رسانههای معاند در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) اهمیت بار معنایی واژههای مورد استفاده در رسانههای معاند میپردازد. 2 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | دوقطبیسازی جامعه توسط رسانههای معاند در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به چگونگی دوقطبیسازی جامعه توسط رسانههای معاند میپردازد. 2 ماه پیش
همگفتار | نقش ویژه رسانهها در تبیین حقایق انتخابات فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر اسماعیل زارعی كوشا | استاندار كردستان 2 ماه پیش
همگفتار | نقش ویژه رسانهها در انتخابات فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر سیده فاطمه نعمتی | مدیر اندیشكده رسانه و جامعه 2 ماه پیش
همگفتار | نـقـش رسانهها در آینـدهسازی كشور فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر رئـوف پیشـدار | استاد دانشگاه و روزنامهنگار 2 ماه پیش
انتظار مردم از رسانهها در ایام انتخابات فایل ارسالی برای بخش همگفتار از محمد آقاتـقی | كارشناس مسائل رسـانه 2 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | چگونگی ساخت كانالهای انحرافی توسط رسانهها در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به چگونگی ساخت كانالهای انحرافی توسط رسانهها میپردازد. 2 ماه پیش
همگفتار | ایجاد یأس مقطعی توسط رسانهها در آستانه انتخابات فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر علیرضا داودی | تحلیلگر ارشد رسانه 2 ماه پیش
همگفتار | تحقق اهداف جنگ سخت با استفاده از انواع رسانهها فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر حسین سیاه نوری | كارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی 2 ماه پیش
همگفتار | شگرد انتخاباتی رسانههای معاند فایل ارسالی برای بخش همگفتار از علی مزروعی | كارشناس مسائل سیاسی 2 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | فضاسازی منفی رسانهها در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به تبیین چگونگی فضاسازی منفی رسانهها میپردازد. 2 ماه پیش
همگفتار | تلاش رسانههای معاند در دوقطبیسازی جامعه ایرانی فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر عباس معینی | رئیس شورای مركزی حزب راه ملت 2 ماه پیش
همگفتار | نقش ویژه رسانهها در انتخابات فایل ارسالی برای بخش همگفتار از علیرضا محمدی | كارشناس مسائل رسانه 2 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | چرایی معنازدایی رسانهها از برخی مفاهیم خاص در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به چرایی معنازدایی رسانهها از برخی مفاهیم خاص میپردازد. 2 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | شیوههای نوین رسانههای بیگانه در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به واكاوی شیوههای نوین رسانههای بیگانه میپردازد. 2 ماه پیش
همگفتار | انتخابات و انگارهسازی رسانههای بیگانه فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر علیرضا داودی | تحلیلگر ارشد رسانه 3 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | مهندسی ذهن مخاطب توسط رسانههای بیگانه در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به تبیین مهندسی ذهن مخاطب توسط رسانههای بیگانه میپردازد. 3 ماه پیش
در جریان باشیم كه ... | نزاع رسانهها بر سر تصاحب نظام ادراك مخاطب در این قسمت، دكتر معصومه نصیری (كارشناس سواد رسانهای) به چرایی نزاع رسانهها بر سر تصاحب نظام ادراك مخاطب میپردازد. 3 ماه پیش
همگفتار | رسانههای معاند و كاهش حضور مردم در انتخابات فایل ارسالی برای بخش همگفتار از داود فریدپور | پژوهشگر ارشد مطالعات راهبردی عرصه جنگ شناختی 4 ماه پیش
همگفتار | شگرد خاص رسانههای بیگانه فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر علیرضا داودی | تحلیلگر ارشد رسانه 4 ماه پیش
همگفتار | اقدامات رسانههای معاند در زمان انتخابات ایران فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر علیرضا داودی | تحلیلگر ارشد رسانه 4 ماه پیش
همگفتار | عملیات روانی رسانههای معاند علیه انتخابات آتی ایران فایل ارسالی برای بخش همگفتار از دكتر حسین سیاه نوری | كارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی 4 ماه پیش
نیمه پنهان رسانهها دكتر تهمینه بختیاری (كارشناس مسائل رسانه و سیاسی) در برنامه امواج شبهه از نیمه پنهان رسانهها گفت. 10 ماه پیش
مراقبت از تصویری شدن ذهن این روزها رسانهها بیشتر از گذشته به رسانه تصویری تبدیل شدهاند و كاربران بیش از آنكه به خواندن متن علاقه داشته باشند به دیدن تصاویر اهمیت بیشتری میدهند. 12 ماه پیش
رصتا؛نخستین نمایشگاه رسانههای صوت و تصویر فراگیر نخستین نمایشگاه «رصتا» (رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران) در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران از 11 تا 14 اسفند ماه، برگزار خواهد شد. 1 سال پیش
شبكههای اجتماعی و چالش نظر بهجای خبر بسیاری از مخاطبان فضای مجازی مطالب اینترنتی را بدون اینكه بخوانند در شبكههای اجتماعی به اشتراك میگذارند كه این كار باعث سرازیر شدن موج شدید شایعات و جایگزین شدن نظر بهجای خبر در جامعه میشود. 2 سال پیش
كاربران با چه هدفی قدم به دنیای رسانههای اجتماعی میگذارند؟ اینكه كاربران با چه انگیزه و هدفی قدم به دنیای مجازی و رسانههای اجتماعی میگذارند بسیار اهمیت دارد و كاربران برای ورود به این محیط باید شناخت هرچه بیشتر و بهتری از این فضا داشته باشند. 2 سال پیش
نماهنگ | جهاد تبیین در برابر محتوای دروغ حضرت آیتالله خامنهای:جوان امروزی اهل تحلیل است؛ این خیلی نكته مهمّی است.بچّههای ما و جوانهای ما حرف دارند و این خاصیّت انقلاب اسلامی است.این حقیقت را همچنان كه ما میفهمیم، دشمن هم میفهمد؛دشمن هم میفهمد كه چشم و گوشِ جوانِ امروز باز است. 2 سال پیش
اتحاد ویژه رسانههای معاند برای آتشافروزی در ایران در این برنامه، دكتر علیرضا داودی (كارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی) به چرایی و چگونگی اتحاد ویژه رسانههای معاند در آتشافروزی و ایجاد اغتشاشات در ایران اسلامی پرداخت. 2 سال پیش
بررسی ابعاد مورد توجه رسانههای معاند از فوت مهسا امینی بررسی ابعاد مورد توجه رسانههای معاند از فوت مهسا امینی 2 سال پیش
رسانههای اجتماعی چگونه بر نوجوانان تأثیر مثبت میگذارند؟ همانطور كه میدانید تعداد زیادی از كاربران رسانههای دیجیتال و شبكههای اجتماعی را نوجوانان تشكیل میدهند. 2 سال پیش
متزلسازی جایگاه ولایت فقیه از سوی رسانههای معاند در ابن برنامه به برنامههای رسانه های غربی در راستای تحریف جایگاه ولایت فقیه پرداخته شد. 2 سال پیش
فضای مجازی، شهربازی نیست از نگاه بسیاری از بچههای امروزی، تلفن همراه و فضای مجازی با شهربازی تفاوتی نمیكند. 2 سال پیش
موج تحریف پیام عاشورا توسط رسانههای معاند در این برنامه به چرایی و چگونگی تحریف پیام عاشورا از سوی شبكههای معاند علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته شد. 2 سال پیش
رسانهها و راههای جلب اعتماد مخاطب نقش رقابتی رسانهها برای جلب نظر مخاطب بر هیچكس پوشیده نیست. همه رسانهها مطابق با اهداف و منافع مادی و معنوی مالكان آن رسانه پیام تولید میكنند. 2 سال پیش
بررسی فعالیت ویژه رسانههای معاند علی اكبر عبدالعلی زاده(نویسنده، منتقد و مدیر رسانه) در برنامه امواج شبهه به بررسی و قیاس عملكرد رسانههای معاند با رسانههای داخلی جمهوری اسلامی ایران پرداخت. 2 سال پیش
حواسمان به ورودیهای ذهنمان باشد همانطور كه در رژیم غذایی مراقبیم كه هرگونه مواد غذایی را نخوریم؛ در استفاده از رسانهها هم باید این نكته را مدنظر قرار دهیم و با استفاده از سواد رسانهای حواسمان به ورودیهای ذهنمان باشد و هر مطلبی را از هرجایی وارد ذهنمان نكنیم. 3 سال پیش
پیشرفت شگفتانگیز كسبوكارهای مجازی پیشرفت فناوری و ظهور رسانههای جدید و فضای مجازی باعث به وجود آمدن انقلابی بزرگ در ابعاد مختلف زندگی مردم خصوصاً در صنعت كسبوكار شده است. 3 سال پیش
سرعت در اطلاعرسانی برگ برنده رسانههای اجتماعی در دنیای دیجیتال امروز، شبكههای اجتماعی را میتوان از بسترهای مؤثر در تولید علم، اشتراك اخبار و اطلاعات موردنیاز مخاطبان دانست. 3 سال پیش
رسانهها بانیان تغییرات مطلوب اجتماعی رسانهها در دنیا از اهمیت ویژهای برخوردارند. نقش رسانه در جلب اعتماد و تغییر نگرش و رفتار مثبت مخاطبان بسیار مؤثر است. رسانهها در مواقع بروز حوادث و بحرانهای شدید چه نقشی دارند؟ 3 سال پیش
رسانهها چه جهانی را به ما نشان میدهند؟ ما از دریچه رسانهها به جهان مینگریم، این رسانهها بدون آنكه متوجه شویم یك نوع عادت رفتاری خاص را به ما آموزش میدهند. 3 سال پیش
خط تولید محتوای رسانهای در جهان چه چیزی تولید میكند؟ نظام رسانهای دارای سلسله مراتبی است كه محصول نهایی خود را كه همان محتوا و خبر است با توجه به اهدافش به مخاطب ارائه میدهد. 3 سال پیش
برخورد آگاهانه با قویترین قصهگویان عصر حاضر رسانهها میتوانند چشم ما را به روی یك حقیقت باز كنند یا یك موضوع بیاهمیت را در چشم ما بزرگ جلوه دهند. 3 سال پیش
بخشهایی از برنامه ساعت بیست و چهار و یك دقیقه این برنامه به موضوع تروریسم و زوایای مختلف آن در جهان كنونی میپردازد. ترورهایی كه دیگر رنگ و بوی خون ندارند و توسط انواع رسانهها صورت میگیرند! 3 سال پیش
سواد جدید ضروری این روزهای دنیای معاصر این روزها بسیار گفته میشود كه آموختن سواد رسانهای از ضروریات دنیای معاصر است. اما سواد رسانهای یعنی چه؟ 3 سال پیش
اقناع مخاطب با ترفند ترس رسانه با استفاده از فنون مختلف سعی میكند تا مخاطب را اقناع و او را با اهداف خود همسو كند. 3 سال پیش
آیا از قانون 2020 برای سلامت چشمهایتان استفاده میكنید؟ در ارتباط دائم و مستمر با رسانهها حفظ سلامت چشمها بسیار مهم است. خیره شدن به صفحه گوشی تلفن همراه، تلویزیون، رایانه و حتی صفحات كتاب اگر ممتد و بدون استراحت باشد باعث بروز مشكلات زیادی برای چشمهایتان خواهد شد. 3 سال پیش
مطالبهگری آداب دارد! با ظهور رسانههای ارتباطی در دنیای نوین و همهگیر شدن این رسانهها توسط تلفنهای همراه، كوچكترین اتفاقات هم از دید این رسانهها مخفی نمیماند و با سرعت انتشار بالا باعث ایجاد موجی از خبرهای مختلف میشوند. 3 سال پیش
مزایای سواد رسانهای چیست؟ در جامعه امروزی انسان برای به دست آوردن اطلاعات نیاز به سواد رسانهای دارد. سواد رسانهای میتواند به مخاطبان رسانهها بیاموزد كه از یك مصرفكننده محض خارج شده و به صورتی فعالانه در جریان انتقال اطلاعات قرار گیرند. 3 سال پیش
برخورد آگاهانه با قویترین قصهگویان عصر حاضر در عصر ارتباطات و اینترنت، فرهنگ، تفكرات و سبك زندگی جامعه و حتی درك ما از واقعیت از طریق رسانهها شكل میگیرد. 3 سال پیش
سونامی محتوای مجازی در عصر رسانههای نوین رسانههای نوین،سبك زندگیمان را عوض كردهاند.حالا هر فردی با گوشی هوشمند بهراحتی به تولیدكننده محتوا در فضای مجازی تبدیل میشود؛اما با ورود به جمع منتشركنندگان محتوا در فضای مجازی مراقب باشید گرفتار سونامی محتوای مجازی نشوید. 3 سال پیش
خط تولید محتوای رسانهای در جهان چه چیزی تولید میكند؟ نظام رسانهای دارای سلسله مراتبی است كه محصول نهایی خود را كه همان محتوا و خبر است با توجه به اهدافش به مخاطب ارائه میدهد. 3 سال پیش
نماهنگ | یك انتخابات و این همه دشمنی! رهبر انقلاب: شاید در هیچ نقطهای از عالم نتوانیم كشوری را پیدا كنیم كه انتخاباتش این همه مورد تهاجم دشمنان قرار داشته باشد. 3 سال پیش
جانبداری با نمایش بیطرفی تظاهر به بیطرفی از تكنیكهایی است كه برخی رسانههای خبری برای القای بیطرفی به مخاطبان و جلب اعتماد آنها استفاده میكنند. 3 سال پیش
عملیات روانی با تكنیك منفورسازی رسانهها برای جذب مخاطب از شیوههای مختلفی بهره میگیرند. هر رسانه بنا بر رسالت و هدفی كه دنبال میكند به روشی مخاطبان خود را جذب میكند. یكی از تكنیكهای رسانهای منفورسازی است. 3 سال پیش
بهنام چهرهها بهكام دیگران تكنیك «ارجاع به منبع یا گواهی» از روشهای رسانهها برای جذب و اقناع مخاطبان است. 3 سال پیش
گوشیهای هوشمند، پیامهای هوشمند، مخاطبان باهوش تمام پیامهای تولید شده در رسانهها و فضای مجازی با اهداف مشخصی تولید و منتشر میشوند. بعضی پیامها در شبكههای اجتماعی با هدف جلبتوجه و برخی دیگر با اهداف بزرگتری مانند انجام كارهای فرهنگی و اطلاعرسانی به جامعه تولید میشوند. 3 سال پیش
ضربه فنی مخاطب با تكنیك اقناع هر فرستنده برای ارسال پیام خود هدفی معقول و منطقی دارد و این هدف در بیشتر مواقع تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق با نظر فرستنده است كه به آن اقناع میگویند. 3 سال پیش
ضربهفنی مخاطب با تكنیك اقناع با این فن، رسانه چنین وانمود میكند كه همه از مردم عادی گرفته تا نخبهها، در حال انجام كار واحدی هستند یا عقیده یكسان دارند و بهتر است كه فرصت را از دست ندهیم و به آنها بپیوندیم. 3 سال پیش
دستور كار رسانههای بیگانه برای انتخابات رسانههای معاند همواره در آستانه برگزاری انتخابات در ایران اسلامی، تمام توان خود را در راستای راهاندازی موج گستردهای از ناامیدی و عدم مشاركت مردمی به كار میگیرند. 3 سال پیش
بخوان و باور نكن! در فضای مجازی بهخصوص شبكههای اجتماعی با اخبار متفاوتی مواجه هستیم كه بسیاری از آنها واقعی نیستند. این اخبار جعلی، معمولاً قابلباور به نظر میرسند اما نباید به آنها اعتنا كنید. 3 سال پیش