خبرگزاری ایسنا: نقش دهی به دانش‌آموزان در قالب تشكل‌های دانش آموزی

قائم مقام اداره كل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در سه سال گذشته شاهد رشد معدل دانش‌آموزان بودیم گفت: امسال در طرح نماد 6 میلیون دانش‌آموز غربالگری شدند كه سطح آسیب‌های اجتماعی آنان بررسی و متناسب با آن اردوهایی طراحی شد .

1403/06/13
|
12:15

به گزارش ایسنا، مرتضی كریمی در یك برنامه رادیویی با بیان اینكه در مسیر رتبه‌بندی باید سند تحول بنیادین گام به گام اجرا شود گفت: این سند برای دانش‌آموز و معلم و اركان تربیت، فرهنگسازی و زمینه‌سازی ارتقا بهره‌وری در آموزش و پرورش را فراهم می‌كند.

وی با بیان اینكه براساس این سند، باید به جایی برسیم كه دانش آموز در بدو ورود به مدرسه درون برخی موقعیت‌های یادگیری قرار بگیرد تا حداقل یك مهارت را برای ایفای نقش در زندگی اجتماعی در حوزه حرفه‌های مختلف و مهارتهای ارتباطی یاد بگیرد افزود: در جامعه باید این فهم حاصل شود تربیت دانش آموز سال 1403 با دهه 60 و 70 متفاوت است و متناسب با آن نقش تعریف شود و دانش آموز در فرآیند یادگیری و ایفای نقش موثر باشد.

قائم مقام اداره كل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه رتبه‌بندی معلمان ناظر به معیشت معلمان نیست ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، اصل و اساس در حوزه آموزش و پرورش، منزلت معلم است، ارزش زحمت و تلاش معلم قابل قیاس با فیش حقوقی آنها نیست اما رتبه‌بندی معلمان شاهكار دولت شهید رئیسی بود.

كریمی با بیان اینكه در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم با تاكیدات رئیس جمهور شهید برنامه‌های مناسبی در حوزه تجهیز و توسعه فضاهای پرورشی و فعالیتهای فرهنگی تربیتی مبتنی بر سند تحول طراحی و انجام شد گفت: در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نقش دهی به دانش‌آموزان در قالب تشكل‌های دانش آموزی در دستور كار قرار گرفته كه یكی از مهمترین بسترها، اردوها است، در سال 1400- 1401، 4 و نیم میلیون نفر روز اردو داشتیم كه در سال 1402- 1403 به 9 میلیون نفر روز اردو رسیده است كه این اردوها با هدف‌گذاری صحیح و متناسب با نیازهای روز جامعه با بكارگیری شیوه‌های كار با دانش‌آموزانی كه در آینده نقش ایفا خواهند كرد، برگزار می‌شوند.

قائم مقام اداره كل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه امسال در طرح نماد 6 میلیون دانش آموز غربالگری شدند ادامه داد: در این طرح سطح آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بررسی و متناسب با آن اردوهایی طراحی شده است.

كریمی با بیان اینكه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه باید مورد نظر و تاكید مسئولان مختلف قرار گیرد گفت: به این وزارتخانه به عنوان یك دستگاه مولد نگریسته شود.

وی با بیان اینكه معلم و دانش‌آموز و خانواده سه ركن هستند و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش باید متناسب با آن‌ها باشد افزود: دانش‌آموزان در مسیر ارزش‌های دینی و معلمان نیز در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار دارند و آموزش و پرورش به سمت پیشرفت در حال حركت است، باید برای هر دانش‌آموز در مدرسه یك نقش اختصاصی تعریف كرد تا در جامعه و زندگی نیز به موفقیت برسد.

قائم مقام اداره كل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در سه سال گذشته شاهد رشد معدل دانش‌آموزان بودیم عنوان كرد: باید متناسب با سند تحول از حافظه محوری به سمت مهارت محوری حركت كنیم.

كریمی با بیان اینكه سنجش میزان سطح علمی دانش آموزان با كنكور یك آفت است اظهار كرد: آموزش و پرورش باید متناسب با ارزشها و فرهنگ جامعه مسیر را به دانش‌آموز نشان دهد تا به انتخابگری دست بزند و متناسب با اندیشه‌های مختلف راه درست را برگزیند كه در این فرآیند سند تحول بنیادن نقشه راه را روشن كرده است، لذا برای موفقیت باید از كارهای شكلی فاصله گرفت و به كارهای مدرسه محور پرداخت.

دسترسی سریع