تعداد زیاد مراكز آموزش عالی، نیاز جامعه را پاسخ نمیدهد كیانی در رادیو گفتوگو با تصریح بر اینكه تعداد مراكز آموزش عالی در كشور زیاد است، گفت: تعداد زیاد مراكز آموزش عالی در حقیقت، جهت دادن منابع كشور به سمت مراكز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی بوده است. 1399/06/29|
پیش از تغییر ساختار باید كیفیت آموزش دچار تحول میشد ایمانی در رادیو گفتوگو بیان كرد: اجرایی شدن نظام شش سه سه خیلی سریع و با عجله رخ داد و برای تحول بنیادین كه خواسته سند است، باید در حوزه كیفی توجه كرد و تغییر ساختار ظاهری، باعث دستیابی به اهداف نمیشود. 1399/06/23|
تغییر ساختار، كم خاصیتترین شكل ظاهر شدن یك نظام تحولی است پانته آدری در رادیو گفتوگو اظهار كرد: تغییر ساختار كم خاصیت ترین شكل ظاهر شدن یك نظام تحولی است و آنچه اهمیت دارد، تربیت معلم، كتب درسی و آماده سازی زیرساختها است. 1399/06/22|
آغاز سال تحصیلی به معنای بازگشایی مدارس نیست رضا مددی با تصریح بر اینكه 15 شهریور به معنای آغاز سال تحصیلی است و ضرورتا به معنای حضور دانش آموزان در مدارس نیست، گفت: نباید بازگشایی مدارس را به عنوان حضور فیزیكی دانش آموزان در مدارس قلمداد كنیم. 1399/06/16|
بازگشایی مدارس باعث رشد 100 برابری شیوع كرونا در كره جنوبی شد ابطحیان گفت: در مطالعاتی كه در كره جنوبی انجام شد، بازگشایی مدارس باعث افزایش 100 برابری رشد شیوع كرونا در این كشور در برهه كوتاهی شد. 1399/06/16|
رعایت بهداشت بهدلیل كرونا، افراد كمتری را به آنفولانزا مبتلا كرده است فاطمه فتوحی با بیان اینكه رشد كرونا باعث شده است موارد بهداشتی رعایت شود، گفت: در واقع افراد بابت نگرانیهایی كه از كرونا دارند با رعایت بهداشت، كمتر به آنفولانزا مبتلا میشوند. 1399/06/13|
تشدید شرایط بحرانی در كشور با ورود دو مهمان ناخوانده رمضانی وجود كرونا و آنفولانزا در كنار هم را باعث تشدید شرایط بحرانی دانست و بیان كرد: هر دو بیماری ویروس تنفسی هستند و قطعاً وجود هر دو با هم، مشكلات زیادی را به خصوص برای افراد پرخطر ایجاد خواهند كرد. 1399/06/13|
ساخت واكسن كرونا باید با لحاظ جهشهای احتمالی ویروس صورت بگیرد محمدرضا آقاصادقی بیان كرد: مطمئناً در آینده واكسن را خواهیم ساخت اما در ساخت این واكسن باید همه جوانب از جمله جهشهای ویروس را در نظر داشت زیرا در غیر این صورت بدن انسان خلع سلاح خواهد شد. 1399/06/11|
ویروس كرونا نسبت به گذشته 10 برابر مسریتر شده است آمیتیس رمضانی گفت: ویروس اولیه كرونا كه در فروردین ماه شیوع داشت با ویروسی كه امروز در جامعه گردش میكند، متفاوت است و از نظر ژنتیكی تغییراتی در آن ایجاد شده و از این نظر ویروس فعلی 10 برابر مسریتر شده است. 1399/06/11|
ایران در زمینه ساخت واكسن هپاتیتB در منطقه جایگاه برتر دارد آقاصادقی بیان كرد: ایران در زمینه واكسن هپاتیت B گامهای خوبی برداشته است و در منطقه جزو معدود كشورهایی است كه در حوزه ایمنی سازی فعالیت میكند و واكسن این بیماری نیز توسط متخصص داخلی ساخته شده است. 1399/06/03|
راه دستیابی به واكسنهای جدید اعتماد به نخبگان است ایزدی بیان كرد: راه دست یابی به كشفیات جدید در حوزه واكسن حمایت از نخبگان، دانشجویان و هیئت علمی است و جواب این اعتماد را در مقابله با كرونا دیدیم كه توانستیم كیتهای تشخیص را تولید و حتی صادر كنیم. 1399/06/03|
شیوه ارائه دروس مجازی دوره ابتدایی در تلویزیون یك سویه بود نجفی با اشاره به ارائه برنامههای درسی در صداوسیما بیان كرد: این برنامهها به ویژه برای دوره ابتدایی، كاملاً یك سویه و به شیوه سخنرانی از طرف مدرس ارائه میشد و بدون تردید این شیوه برای دوره ابتدایی صحیح نبود. 1399/06/01|
تعیین رسانههای پشتیبان برای دروس آنلاین، از اقدامات سازمان برنامهریزی درسی است معاون برنامهریزی درسی و تولید بستههای آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی گفت: شبكه شاد، شبكه ملی رشد و صداوسیما متناسب با تك تك دروس وظیفهای دارند تا دانش آموزان بهره برداری لازم را داشته باشند. 1399/06/01|
آموزش مجازی حتی در شرایط بحرانی نمیتواند جای آموزش فیزیكی را بگیرد نادیا دواری با بیان اینكه وظیفه حاكمیت ایجاد ویژگیهایی در راستای جامع پذیری بچهها است و این هدف قطعاً در فضای مجازی محقق نمیشود، گفت: فضای مجازی را نمیتوانیم یك اصل در آموزش حتی در شرایط بحرانی مانند شیوع كرونا بدانیم. 1399/05/29|
عدم حضور فیزیكی دانش آموزان به دلیل كرونا، پوشش تحصیلی را به مخاطره انداخته است مسگرزاده به موضوع پوشش تحصیلی در ایام كرونا اشاره كرد و گفت: گسترش این بیماری و عدم حضور فیزیكی دانش آموزان عامل جدی برای به مخاطره انداختن پوشش تحصیلی دانش آموزان شده است زیرا بسیاری از دانش آموزان به اینترنت و فضای مجازی دسترسی نداشتند. 1399/05/29|
توانمندسازی معلمین در ساختار جدید آموزشوپرورش نادیده گرفته شده است بنیادی با بیان اینكه در دوران كرونا جایگاهی برای آموزش معلمین لحاظ نشده است، گفت: متأسفانه در ساختار جدید آموزش و پرورش، توانمندسازی معلمین كاملاً نادیده گرفته شده است. 1399/05/28|