شیوه ارائه دروس مجازی دوره ابتدایی در تلویزیون یك سویه بود نجفی با اشاره به ارائه برنامههای درسی در صداوسیما بیان كرد: این برنامهها به ویژه برای دوره ابتدایی، كاملاً یك سویه و به شیوه سخنرانی از طرف مدرس ارائه میشد و بدون تردید این شیوه برای دوره ابتدایی صحیح نبود. 1399/06/01|
تعیین رسانههای پشتیبان برای دروس آنلاین، از اقدامات سازمان برنامهریزی درسی است معاون برنامهریزی درسی و تولید بستههای آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی گفت: شبكه شاد، شبكه ملی رشد و صداوسیما متناسب با تك تك دروس وظیفهای دارند تا دانش آموزان بهره برداری لازم را داشته باشند. 1399/06/01|
آموزش مجازی حتی در شرایط بحرانی نمیتواند جای آموزش فیزیكی را بگیرد نادیا دواری با بیان اینكه وظیفه حاكمیت ایجاد ویژگیهایی در راستای جامع پذیری بچهها است و این هدف قطعاً در فضای مجازی محقق نمیشود، گفت: فضای مجازی را نمیتوانیم یك اصل در آموزش حتی در شرایط بحرانی مانند شیوع كرونا بدانیم. 1399/05/29|
عدم حضور فیزیكی دانش آموزان به دلیل كرونا، پوشش تحصیلی را به مخاطره انداخته است مسگرزاده به موضوع پوشش تحصیلی در ایام كرونا اشاره كرد و گفت: گسترش این بیماری و عدم حضور فیزیكی دانش آموزان عامل جدی برای به مخاطره انداختن پوشش تحصیلی دانش آموزان شده است زیرا بسیاری از دانش آموزان به اینترنت و فضای مجازی دسترسی نداشتند. 1399/05/29|
توانمندسازی معلمین در ساختار جدید آموزشوپرورش نادیده گرفته شده است بنیادی با بیان اینكه در دوران كرونا جایگاهی برای آموزش معلمین لحاظ نشده است، گفت: متأسفانه در ساختار جدید آموزش و پرورش، توانمندسازی معلمین كاملاً نادیده گرفته شده است. 1399/05/28|
معلم ركن اصلی برای افزایش كیفیت یادگیری دانشآموز است مسگرزاده تصریح كرد: بزرگترین عنصری كه در زمینه افزایش كیفیت یادگیری دانش آموزان باید متمركز شویم معلم است و حتی اگر بهترین محتوای درسی را پیشبینی كنیم و بهترین موقعیت را نیز فراهم كنیم اما معلم توانایی نداشته باشد، باز هم دانش آموزان بهره 1399/05/28|
پرینترهای سه بعدی رباتیهایی برای ساخت اجسام سه بعدی هستند قدسی تصریح كرد: پرینتر سه بعدی مانند رباتی میماند كه از یك طرف به آن اطلاعات نرم افزاری میدهیم و بر اساس این اطلاعات، ساختار مدنظر كه میتواند یك بافت انسانی باشد را شكل میدهیم. 1399/05/25|
پرینترهای سه بعدی، رویای فیلمهای علمی و تخیلی را محقق كردهاند حاجی حسینعلی گفت: سال 2009 یكی از اساتید دانشگاه هاروارد یك كلیه را پرینت كرد و نشان داد چاپ زیستی سه بعدی فقط در حوزه علم نیست و در حال نزدیك شدن به كاربرد است و فیلمهای علمی و تخیلی در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. 1399/05/25|
شبكه شاد در حوزه روانی، آرامش را در جامعه دانش آموزی و معلمان ایجاد كرد تهرانیان ضمن تصریح بر اینكه شبكه شاد بازدهی مورد نظر را نداشت، در عین حال بیان كرد: آموزش و پرورش با ایجاد شبكه شاد در حوزه روانی توانست یك آرامش نسبی را در جامعه دانش آموزان و معلمان ایجاد كند. 1399/05/22|
استفاده از آموزش مجازی نباید محدود به دوران كرونا شود اسماعیلی بیان كرد: شبكه آموزش از راه دور و مجازی فرصتی است كه نه تنها نباید در دوران كرونا كه باید پس از آن نیز در موقعیتهای مختلف به ویژه در هنگام ضرورت از آن استفاده كنیم. 1399/05/22|
شبكه شاد اقدامی منفعلانه و عجولانه از سوی آموزش و پرورش بود بنیادی راهاندازی و استقرار شبكه شاد را یك اقدام منفعلانه و عجولانه آموزش و پرورش دانست و اظهار كرد: شبكه شاد خیلی از ویژگیهای مورد اشاره و تأكید سند تحول بنیادین را ندارد. 1399/05/22|
كمبودهای فنی، اصلی ترین مشكلات شبكه شاد است حسین پاك سرشت با اشاره به نقاط قوت و ضعف شبكه شاد، عمده مشكلات این شبكه را فنی دانست و عنوان كرد: وجود خطاهای فراوان در احراز هویت، عدم نصب برنامه روی آیفون و ویندوز و همچنین سرعت پایین برنامه از مشكلات شبكه شاد است. 1399/05/14|
شائبه وجود مافیا در پشت پرده شبكه شاد عادل خالقی با انتقاد از انحصارگرایی آموزش و پرورش و اجبار مدارس در استفاده از شبكه شاد گفت: مدارس در ابتدا با شبكههای مجازی داخلی آموزش را در ایام كرونا شروع كردند اما اجبار آموزش و پرورش برای استفاده از شاد، شائبه مافیا را ایجاد میكند. 1399/05/14|
توسعه فناوری مبتنی بر توانمندی بومی، هدف جهاد دانشگاهی است پور عابدی از بلوغ جهاد دانشگاهی در سالهای اخیر گفت و بیان كرد: در این سالها جهاد دانشگاهی بیشتر به دنبال تولید و توسعه فناوریهای مبتنی بر توانمندیهای بومی و شعار اصیل بومی و باور داشتن داخلی بوده است. 1399/05/13|
اساس تشكیل جهاد دانشگاهی ارتباط بین صنعت و دانشگاه است نادری گفت: جهاد دانشگاهی نه فقط مثل دانشگاه قرار است تولید علم و مقاله كند و نه مثل صنعت دچار روزمرگی بدون توجه به علم باشد. 1399/05/12|
همه فعالیتهای جهاد دانشگاهی در راستای جهش تولید است طیبی با اشاره به نام سال جهش تولید، گفت: همه فعالیتهایی كه جهاد دانشگاهی در قالبهای مختلف انجام داده در راستای جهش تولید بوده است و اساساً وقتی دنبال تولید یك فناوری باشیم، در حقیقت تولید داخل را توسعه میدهیم. 1399/05/11|